Forfatter Emne: Restore af backup  (Læst 1986 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

fllaha

• Jeg er ny!
  • *
Restore af backup
« Dato: 26 April 2010, 17:16:40 pm »
Hej

Er der nogen der ved om man kan lave en restore af en WHS backup, uden at disken er installeret i en WHS maskine.
Jeg har en disk hvor der er nogle backup filer fra WHS backup. Jeg har ikke den installation hvor backup'en er lavet, men kan se filerne fra backuppen er lavet. Er der nogen der kender til et andet backup program der kan udpakke/ restore filerne?

Flemming  :-\

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
Sv: Restore af backup
« Svar #1 Dato: 01 Maj 2010, 22:47:31 pm »
Hej Flemming

Mig bekendt er der ikke nogen.

Min erfaring med de backups der er på en disk er at de er pakket og krypteret, du kan se hvad det er, men ikke indholdet.

Hilsen
Hjalmar

fllaha

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #2 Dato: 05 Maj 2010, 19:39:24 pm »
Hej Hjalmer

Ja det er jo også gået hen og blevet min erfaring.
Men kunne det tænkes at der er noget kommando baseret som kan pakke filerne ud?

MVH
Flemming ???

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #3 Dato: 05 Maj 2010, 20:26:19 pm »
Hej Flemming

Jeg ved det ikke. Jeg tror desværre det kun er WHS der kan hjælpe dig med at læse indholdet.
Nu ved jeg ikke om det er en enkelt disk eller flere, men går ud fra det kun er en.
Hvis, ville jeg installere disken i en ekstern harddisk kabinet med USB.
Sætte den til en WHS. Jeg vil dog mene at du kun kan læse den hvis administrater og password er det samme. Og måske kun hvis WHS har samme navn som den disken kom fra.
Men det med password og navn er gisninger, det er ikke noget jeg ved med sikkerhed.

Meen hvis det havde været en backup fra en Windows 2003 server, ville du ikke kunne læse den i en anden Windows 2003 server.

Og da WHS jo er bygget oven på en Windows SBS 2003 server tror jeg ikke du sådan lige kommer til dataene.

Måske er der andre der ved hvordan du kan komme til data.

Hilsen
Hjalmar

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
« Svar #4 Dato: 07 Maj 2010, 18:12:16 pm »
Hej

Backup funktionen i WHS er ret unik. Den laver backup på sektor niveau og er bygget på SIS (Single Instance Storage) teknologi som er hentet fra enteprise segmentet. Den helt store gevinst ved dette er at man kan have mange backups af mange klienter liggende uden at det fylder ret meget. Jeg har svært ved at komme på andre produkter i den prisklasse der kan give så fleksible "restore" muligheder til så mange klienter og ved hjælp af så lidt plads.

Skal der findes en ulempe ved ovenstående er det at når man laver backup på sektor niveau, og kun gemmer nye data hvis ikke de findes i forvejen. Dette gælder også selvom det er på tværs af klienter. WHS har en database den bruger til at holde styr på alle disse data, og uden denne database er det umuligt at stykke noget brugbart sammen. Hvis man "mister" sin systemdisk er det derfor nødvendigt at genopbygge sin WHS hvis man skal have adgang til klient backups.

Bemærk at ovenstående kun gælder for komplet backup af klienter. Filer placeret på WHS, eller backup på filniveau fra klient software kan uden problemer tilgås ved blot at slutte harddisken til en Windows PC. Det er muligt at nogle af mapperne liger skjult, men det skulle være til at overskue.
Min WHS: WHS 2011, Core i3-2100T, Intel DH67CF, 8GB DDR3 ram, 4*2TB Seagate LP , Fractal Array R2.

Min NAS: Synology DS-210J, 2*1,5TB WD Greenpower