Forfatter Emne: helt simpel DVD-ripping, lagring og streaming til PC/DLNA produkt  (Læst 3772 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Karstenm

• Jeg er ny!
  • *
Hej igen...

Jeg har en anden "forespørgsel" kørende vedr. remote access - fordi jeg egentligt troede, at dette var en forudsætning for at streame video til PC mv.

Men nu kan jeg læse af svarende på mit andet indlæg, at det nok slet ikke er nødvendigt at aktivere "remote access" for at streame inden for husets 4 vægge.

Og så var det jeg tænkte, om der da ikke var nogen, der havde en helt simpel "opsætning" til det jeg gerne vil nemlig:

-"rippe" min DVD samling til min X510
-lagre filmene på serveren i en eller anden overskuelig form (gerne med "coverbilleder" el.l. - ¨måske alfabetisk, måske efter "genre" el.l. - men bare i en "logisk" form
-og endelig vil jeg så gerne kunne afspille mine film fra serveren - dels til PC men også "igennem" en Sony Blue Ray afspiller til mit TV

Det synes jeg faktisk er en helt simpel "model" - men det er sgu ikke lykkedes mig at lave noget opsætning, der kan få det til at spille ordentligt.

første spørgsmål: hvilket program bruger i til at rippe DVD'er. Jeg har netop forsøgt mig med DVDfab7 (efter at have fundet et link til denne her på siden (tror jeg nok)) dette program ser faktisk ganske lovende ud - det har stort set lige det jeg søger: nemlig decideret "simpelhed"
Dernæst: hvordan lagrer i jeres film, så i kan finde dem igen ?
og endelig: hvilket program bruger i til afspilning af film fra serveren ?

og lige et "tillægsspørgsmål: under "settings" på serveren er der noget, der hedder TwonkyMedia"... hvad er det for noget ?

Jeg håber, der er nogen, der kan hjælpe - og på forhånd tak for det  :)

/Karsten

Frank

• Jeg er ny!
  • *
Sv: helt simpel DVD-ripping, lagring og streaming til PC/DLNA produkt
« Svar #1 Dato: 03 Maj 2010, 23:33:15 pm »
Hej Karsten

Ja lige det med at rippe ved jeg lidt mere om  ;)
Jeg bruger DVDFAB7 til at rippe med ,og det er et af de få programmer der også tager Sony skiver ude problemer. Mener jeg gav 500 Dkr for en licens med livstids opdateringer. Du kan både rippe hele skiver, men også nøjes med kun hovedfilmen, det er smag og behag.
Jeg gemmer filmen i den "shared folder" under videos, så ved jeg altid hvor de er, og kan deles til alle maskiner i huset.
Mht til at gemme i overskuelig form kan du med dvdfab selv navngive mappen som du lægger filmen i. Har prøvet at omdanne covers til ikoner til mapperne, men det er ikke rigtig lykkes endnu  :'(
Jeg afspiller sjældent film på computeren, så der bruger jeg bare windows medie player, (ikke meget hjælp at hente her)  :).
TwonkyMedia må være et program din maskine er leveret med, for den findes ikke på min. Men en hurtig søgning gav da dette: Stream music, photos and videos from your PC or NAS to digital photo frame, Internet radio, TV, PlayStation 3, Xbox 360. Vel engentligt det software du efterspørger.

Jeg håber dette giver dig bare lidt hjælp i den rigtige retning
Mvh Frank

Karstenm

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #2 Dato: 04 Maj 2010, 00:17:10 am »
Hej Frank - og tak for inputtene.

Ja, jeg har som sagt også selv prøvet DVDFAB7, og synes egentligt det ser lovende ud.

Og i løbet af dagen er jeg jo så blevet lidt klogere. Det ser jo ud til at "Windows Media center" faktisk er det program jeg søger (det har altså ligget på PC'eren lige for næsen af mig, uden at jeg vidste det). Jeg tror at dette Twonky-halløj er noget lignende, men lad os nu prøve lidt med "Media Center".

I aften har jeg så "konfigureret" Mediacenter - og fortalt hvilke mapper mv. den skal søge i.

Men fandme... om jeg kan få den til at opdatere de mapper - altså, når jeg har rippet nye film over i en mappe på serveren, så kan de sgu ikke ses i "Media Center" - her er kun de film der lå i mappen, da jeg "konfigurerede" den første gang. (Vejledningen siger ellers, at oversigten ajourføres hver gang Media Center startes op... men det gør min så ikke :-() . og jeg har sågar slettet én af de film, der lå der ved den første konfigurering - men dette kan den heller ikke finde ud af :-(.

Jeg har så prøvet helt at "omkonfigurere" og "afkonfigurere", og hvad man ellers kan finde på - men intet af det er lykkedes.

så det er bare min "it-oplevelse" i en nøddeskal !: Hvis man endelig finder en eller anden løsning på et problem - ja så dukker der f.g...mig 100 nye problemer op !

Nå - men mit mest påtrængende problem lige nu er altså at få Media Center til at "ajourføre/opdatere", så mine "nye" lagrede film medtages i film-biblioteket.

Er der monstro nogen, der har en løsning på dette problem :-)  ??

/Karsten

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
« Svar #3 Dato: 04 Maj 2010, 18:11:23 pm »
Hej Karsten

Jeg har selv en EX490, som minder en del om din X510  :)

Jeg har lukket for alt det, der fulgte med fra HP, da jeg ikke kunne få det til at virke med .mkv og .iso filer som jeg benytter. Altså hele disc rips af Blue-Ray. I stedet bruger jeg PS3 Server, som virker ganske udemærket. Her streamer / transcoder jeg til min PS3 i stuen og til laptops rundt på netværket uden problemer.

Jeg ved ikke om det kunne være en mulighed for dig også?

/Ugelvig
/Ugelvig

Mange døde extern HD's og NAS's, har gjort at livet er kommet til WHS!