Forfatter Emne: Sony Blue Ray BDP 370 som Media center, extender - DLNA mv. ?  (Læst 3419 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Karstenm

• Jeg er ny!
  • *
Hej...

så kommer der lige endnu et spørgsmål fra novicen.

Jeg har nu fået min Sony Blue Ray BDP s370. Jeg mente jo, at den skulle kunne "snakke" med min HP x510 med WHS.

Men jeg ka' dælme ik' lige få det til at spille....

Jeg kan se af flere sider på nettet, at den "firm-ware" opdatering, der skal komme til BDP 370 i juni måned er det, der skal gøre den DLNA-kompatibel.

Men hvad er det lige DLNA betyder ? - er DLNA det, der gør, at de to produkter kan snakke sammen - og hvis ja: er det så det, den manglende firm-ware opdatering, der gør, at jeg ikke kan få dem til at snakke sammen.

eller er DLNA bare noget "overbygning" på systemerne - og det at de skal snakke sammen ikke er decideret "DLNA-afhængig" - eller hva' ?

Derudover, så har jeg prøvet at se, om jeg kan finde noget "media center" menu-halløj i Sony'en. men det kan jeg heller ikke finde ud af. Skyldes det også manglende DLNA-opdatering, eller er det noget andet ?

Jeg har en PS3 - og der kan jeg godt "tilslutte" Windows media center" - men altså ikke via min Sony BDP 370.

Er der nogen hjælp at hende "derude..." ?

De bedste hilsner

Karsten M

Karstenm

• Jeg er ny!
  • *
Sv: Sony Blue Ray BDP 370 som Media center, extender - DLNA mv. ?
« Svar #1 Dato: 12 Maj 2010, 21:14:30 pm »
fortsat.....

Nå ja - og så var det jo jeg tænkte, at jeg kunne "tilkoble" min BDP 370 som en "extender" i windows media center... men det kan jeg selvfølgelig heller ikke finde ud af....

den kommer og spørger til en eller anden 8-cifret kode som jeg skal "læs på TV'et" - men den findes heller ikke... er det fordi min BDP 370 heller ikke er "windows media center" - kompatibel... (og er det i øvrigt det samme som "DLNA-kompatibel...) ?

/Karsten M

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #2 Dato: 13 Maj 2010, 08:00:18 am »
Begge endheder skal være DLNA kompatible for at du kan få det til at virke, så du må vist vente på at du kan opdatere din firmware. Det er den måde de skal kommunikere sammen på.

Jeg kan se du har en PS3  :) Så har du alle muligheder for at lave en god media center. Hvis du søger lidt på forummet her på PS3, kan du finde nogle som har installeret PS3 Media server på deres WHS og derved kan streame film igennem deres PS3.

Hvilken TV har du ?

/Jakob

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
« Svar #3 Dato: 13 Maj 2010, 16:41:32 pm »
Hej Karsten

I forhold til "Windows Mediacenter Extender" er dette ikke noget din Sony kan. Den eneste extender der stadig eksistere på det danske marked er Microsoft´s XBOX 360. Derudover er der Linksys DMA2100/2200 som dog er udgået men stadig kan købes.

Som både du og Jacob er inde på er du nød til at vente på firmware opdateringen. Bemærk dog at selvom din Sony maskine får DLNA kan der stadig være begrænsninger i hvilke filer den kan afspille. F.eks. vil du ikke kunne afspille optaget tv fra Windows Mediacenter da dette format helt sikkert ikke er understøttet.
Min WHS: WHS 2011, Core i3-2100T, Intel DH67CF, 8GB DDR3 ram, 4*2TB Seagate LP , Fractal Array R2.

Min NAS: Synology DS-210J, 2*1,5TB WD Greenpower

Karstenm

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #4 Dato: 15 Maj 2010, 17:55:35 pm »
Hej igen. og tak for inputtene.

OK - så kan jeg da forstå, at jeg må vente lidt, til firm-ware opdateringen kommer. OK

Men jeg kan nu stadig ikke forstå, hvorfor det her skal være så pokkers kompliceret - altså: hvordan (og med hvilket program og til hvilken filtype) ripper man sin DVD samling til en X510. Hvordan lagrer man ?, og endelig hvordan afspiller man dem igen via sin Sony BDP s370.

Jeg synes jeg kan læse flere tråde rundt omkring om varianter af samme emne - men ingen har åbentbart fundet "de vises sten" - og fundet (eller lavet) en ganske simpel opsætning til at løse dette problem.

Men det har jeg jo en tråd kørende om et andet sted her på siden - men jeg er åbnetbart den eneste i kongeriget, der har dette problem - men OK.

Men hver gang jeg spørger hér på siden får jeg da i det mindste et eller andet svar, der trækker mig lidt i retning af en "samlet løsning" - og mange tak for det - så mon ikke jeg på et eller andet tidspunkt får det strikket sammen, så det kan virke... :-)

Så endnu en gang tak for inputtene

De bedste hilsner

Karsten