Forfatter Emne: Opdatere eksisterende backup  (Læst 1745 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

davgaard

• Jeg er ny!
  • *
Opdatere eksisterende backup
« Dato: 13 Maj 2010, 14:18:13 pm »
Hejsa

Er der nogen mulighed for at lave en backuptype på WHS der IKKE laver et nyt backup sæt hver gang der foretages backup?

På min kones bærbare er der en backup mappe med  15GB data. Denne mappe bliver der max tilføjet 5mb til om ugen hvorfor det er helt vildt overkill at tage en fuld backup hver gang der skal laves backup.

Så er der nogen mulighed for bare at lave en backup der indeholder basisdata og når der efterfølgende bliver lavet backup bliver der kun tilføjet nye filer der er kommet til siden sidste backup sæt? (Det hedder vist nok en incremental backup)

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
Sv: Opdatere eksisterende backup
« Svar #1 Dato: 13 Maj 2010, 14:30:29 pm »
Hej davgaard

Er det ikke sådan det virker nu? Jeg er næsten 100% sikker, at første gang laver den en komplet backup og bagefter tilføjer den kun de ændrede filer.

/Jakob

davgaard

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #2 Dato: 13 Maj 2010, 15:59:04 pm »
Hej davgaard

Er det ikke sådan det virker nu? Jeg er næsten 100% sikker, at første gang laver den en komplet backup og bagefter tilføjer den kun de ændrede filer.

/Jakob

jeg har efterlæst lidt på nettet og det lader faktisk til at det er sådan. Men når du også er af samme opfattelse så antager jeg det er sådan.

Tak for svaret  ;)

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
« Svar #3 Dato: 13 Maj 2010, 16:36:07 pm »
Hej

For lige at blive lidt teknisk vil jeg tilføje at vi er helt neden på "bit" niveau. Det betyder i praksis at hvis både dig og din kone tilføjer samme 10gb fil på hver jeres klient men med forskellige filnavne ville den samlede backup størrelse på WHS kun stige ca. 10GB selvom du køre en fuld backup af begge.

Min WHS: WHS 2011, Core i3-2100T, Intel DH67CF, 8GB DDR3 ram, 4*2TB Seagate LP , Fractal Array R2.

Min NAS: Synology DS-210J, 2*1,5TB WD Greenpower