Forfatter Emne: kan tit ikke få adgang til delte mapper.  (Læst 2682 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

mikal1000

• Jeg er ny!
  • *
kan tit ikke få adgang til delte mapper.
« Dato: 13 Juli 2010, 19:52:32 pm »
Hej jeg har lidt problemer med min WHS. Den kører rigtig godt og stabilt, det eneste problem jer oplever er at jeg tit ikke kan få lov til at gå ind i de delte mapper. Jeg plejer at skulle indtaste brugernavn og kodeord og så får jeg adgang til mapperne. Men tit når jeg vil gå ind i mapperne så kommer den med en fejl meddelse inden jeg kan få lov at logge ind, hvor den siger \\Homeserver er ikke tilgængelig. du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource. kontakt serverens administrator for at finde ud af, om du har adgangstilladelse. Kontoen er last i øjeblikket og må ikke logges på. og sådan kan den stå en hel dag lige meget om jeg genstarter begge maskiner. når den så har stået natten over så om morgenen kan jeg tit godt få lov til at gå i mine mapper igen. Jeg har ingen problemer med at logge på console og fjernskrivebord.

Så jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe for det er ved at være rigtig godt irriterende da jeg har sat den op til at være printserver men når vi ikke kan få tilladelse til at printe så går det lidt af.

Venlig hilsen Mikal1000

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
Sv: kan tit ikke få adgang til delte mapper.
« Svar #1 Dato: 21 Juli 2010, 23:12:55 pm »
Hej Mikal1000

Jeg ved ikke om det her hjælper, men er den Homeserver og dine clienter samme arbejdsgruppe navn?

Alle mine clienter og homeserver hedder f.eks. vores efternavn, men det kan være hvad som helst, bare det er ens på alle maskiner (server og clienter)

Jeg ved der kan være problemer når det er blandet, f.eks. workgroup, arbejdsgruppe, homenet, etc.
Altså når det er blandet.

/Hjalmar

Dkskynet

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #2 Dato: 21 September 2010, 10:22:41 am »
jeg har selv det samme problem og jeg kan heller ikke komme ind i delt mapper !!! og mine stå til det samme !! alle mine pc´er

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
« Svar #3 Dato: 21 September 2010, 22:51:36 pm »
Hvad med at bruge IP nummerne istedet for servernavn???

Jeg har en genvej på skrivebodet til de mapper jeg bruger meget. Denne genvej er lavet ud fra IP på serveren, det fungere altid, uanset arbejdsgruppe og domæne.
/Ugelvig

Mange døde extern HD's og NAS's, har gjort at livet er kommet til WHS!