Forfatter Emne: Installere "almindelige" Windows programmer?  (Læst 5703 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Maggerholm

• Jeg er ny!
  • *
Sv: Installere "almindelige" Windows programmer?
« Svar #15 Dato: 14 September 2010, 07:39:03 am »
Har du fulgt denne guide - http://blog.compugeeksoftware.com/blog/add-ins/Using%20WHS%20Mobile.pdf

Du behøves ikke at bruge homeserver.com domænet for at tilgå fra din iphone. Til gengæld er det vigtigt er der er åbnet for de rigtige porte i din router. Du kan se hvilke porte i linket.

Ja, den er fulgt til punkt og prikke (så langt jeg nu engang kan komme, inden app'en melder fejl).

Den rette port skulle også være åbnet.

Men det er mildt sagt frustrerende, for det kan jo potentielt være så mange steder det kan være galt.

I routeren, i opsætningen af webadressen, opsætningen af brugerne på whs, opsætningen af whs generelt, eller af selve app'en på iPhone.
Så er det svært at fejlfinde, når alt der har med whs at gøre er "gyngende grund", og jeg heller ikke er 100% inde i de forskellige termer, når det kommer til routeropsætning.

Mvh Michael

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
« Svar #16 Dato: 14 September 2010, 10:54:31 am »
Jeg kan til dels godt forstå hvad du mener, men omvendt skal vi også lige holde tingene adskilt inden WHS for skylden for det hele.

Remote Desktop (mstsc) er ikke en supporteret måde at tilgå WHS på, så hvis du er forvirret her vil jeg anbefale at du holder dig til at betjene WHS gennem connector softwaren på klienterne hvis det andet forvirre dig. Remote Desktop giver dig mulighed for at installere software ud over hvad der findes af Add-in´s men igen, hvis du det giver dig en dårlig oplevelse af WHS syntes jeg du skal holde dig til hvad der er supporteret.

Porte og Router opsætning. Dette er heller ikke rigtigt noget du kan give WHS skylden for. Uanset hvilket produkt du ønsker at lave adgang til udefra skal der åbnes op. Dette kan der ikke laves om på.

Helt konkret vil jeg anbefale, såfremt du har wifi, at du logger på det lokale trådløse netværk og indtaster den lokale IP adresse på din iphone. Hvis dette virker virker er det din router der driller, hvis det stadig ikke virker ligger problemet omkring WHS.

Min WHS: WHS 2011, Core i3-2100T, Intel DH67CF, 8GB DDR3 ram, 4*2TB Seagate LP , Fractal Array R2.

Min NAS: Synology DS-210J, 2*1,5TB WD Greenpower

Maggerholm

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #17 Dato: 14 September 2010, 16:29:32 pm »

Helt konkret vil jeg anbefale, såfremt du har wifi, at du logger på det lokale trådløse netværk og indtaster den lokale IP adresse på din iphone. Hvis dette virker virker er det din router der driller, hvis det stadig ikke virker ligger problemet omkring WHS.

OK, vi tager det i små skridt, og jeg skærer lige dit forslag ud i pap, for at sikre, at jeg har forstået det korrekt.
Min iPhone har internetadgang via mit wifi netværk (altså den er "på").
Dernæst skal jeg så på min iPhone indtaste den lokale IP adresse på, hvor min WHS befinder sig.
Gør jeg det i browseren, så får jeg fat på logon siden magen til den der findes på maggerholm.homeserver.com
Taster jeg IP'en under indstillingerne til WHS Mobile app'en, så melder den fejl.

Slår jeg wifi fra (og er på 3G), og indtaster min eksterne IP i browseren på iPhone, så kommer jeg også til samme logon side.
Taster jeg den eksterne IP under indstillingerne i WHS Mobile app'en, så melder den fortsat fejl.

Taster jeg maggerholm.homeserver.com i browseren, så kommer jeg til logonsiden uanset om jeg er på wifi eller på 3G.
Taster jeg maggerholm.homeserver.com under indstillinger til WHS Mobile App'en, så melder den fejl uanset om jeg er på wifi eller på 3G.

Jeg har tjekket og dobbelttjekket at det brugernavn og password jeg angiver i WHS Mobile app'en er skrevet korrekt, og jeg har endda oprettet flere brugere og prøvet med, for at udelukke, at det er fordi brugernavn har været i flere ord.
Porten angivet i WHS Mobile app'en er 8169, som manualen foreskriver, og denne er er åbnet i routerens opsætning både som TCP og UDP gældende for den interne IP adresse som WHS'en har.

Er der noget jeg overser?

Mvh Michael

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
« Svar #18 Dato: 15 September 2010, 11:15:56 am »
Har du været inde i "Windows Home Server Settings" under WHS Mobile og give den bruger adgang som du tilgår den fra din iPhone med?
Min WHS: WHS 2011, Core i3-2100T, Intel DH67CF, 8GB DDR3 ram, 4*2TB Seagate LP , Fractal Array R2.

Min NAS: Synology DS-210J, 2*1,5TB WD Greenpower

Maggerholm

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #19 Dato: 15 September 2010, 17:11:07 pm »
Har du været inde i "Windows Home Server Settings" under WHS Mobile og give den bruger adgang som du tilgår den fra din iPhone med?

Der er givet de tilladelser der skal være i WHS'ens egne indstillinger (og nu fik jeg også givet det i de særlige WHS Mobile indstillinger for den nye bruger, jeg havde oprettet).

Og som sagt virker forbindelsen med WHS'en også problemfrit via browseren, og adgang via HP's egen skrabede app virker også.
Det er er kun igennem WHS Mobile App'en, at den fortsat melder fejl.
Den tilgår så måske igennem en anden port end det andet, men den skulle jo så altså være åbnet.

Det er mig sgu noget mystisk.

Mvh Michael