Forfatter Emne: Maks 20 MB/s på Gigabit netværk  (Læst 2896 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Fisch

• Junior medlem
  • **
Maks 20 MB/s på Gigabit netværk
« Dato: 27 September 2010, 22:00:06 pm »
Hej alle sammen :)

Jeg har været ude og ofre lidt penge på en HP Media Smart EX490. Derudover har jeg købt mig en D-Link Dir-655 og har et Gigabit netkort.
Problemet er, at når jeg overføre mellem min server og pc, så overføre jeg maks med 20 mb/s..
Jeg har kun 3,5" diske med 7200rpm(Som dog er blevet pillet ud af nogle eksterne Western Digital kabinetter), så ville da tro at de kunne ramme omkring de 50 mb/s?

Jeg har sat netværkskortene til at køre Full Dulpex ved 1gigabit på både server og pc.

Har i nogle andre ideer til hvad der kan være i vejen, og ellers nogle gode løsningsforslag til hvordan jeg kan få dem til at performe bedre.
 --> Kan det være CPU'en på EX490'eren? Det er jo stnd Celeron 2,2 Ghz, som ligger på et CPU forbrug på 70+?

Mvh. Simon

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
Sv: Maks 20 MB/s på Gigabit netværk
« Svar #1 Dato: 28 September 2010, 06:36:09 am »
Der kan være rigtig mange grunde til at den ikke arbejder hurtigere end 20 MB/sek, hvilket er ok som gennemsnit.

Som du selv er inde på, CPU og især RAM mængden er vigtig her, når RAM og cache-filen er fuld, skal maskinen jo til at overføre dataene til drevet i stedet for hukommelsen, og så vil hastigheden jo droppe væsentlig. På min maskine hjalp det utrolig meget at få mere RAM og en hurtigere CPU med to kerner, der hvorf jeg opdagede det, var ved transcoding af film til PS3'en, men der snakker vi også store mængder data for at afspille en HD1080 film.

Netværket er jo kun en lille del af det samlede puslespil. Med Gigabit lan er muligheden til stede for hurtig overførsel og mange samtidige overførsler, men udstyret fra netkort og ind skal jo også være i orden, for at smide dataene igennem.

Hvad udstyr har du i den anden ende af netværket? Også her kan der jo være flaskehalse.

Og hvordan med duplikering på serveren? Skal dataene læses/skrives fra/til to eller flere HD, vil det også gå ud over hastigheden.

Og hvilke HD's snakker vi om. Alm. SATA diske med en TEORETISK hastighed på 150 MB/sek?
/Ugelvig

Mange døde extern HD's og NAS's, har gjort at livet er kommet til WHS!

Fisch

• Junior medlem
  • **
« Svar #2 Dato: 29 September 2010, 08:11:16 am »
Hej, og tak for dit svar :)

Den gamer pc jeg overføre fra, skulle ikke være noget problem, det er en stor i7 med 6gb ddr3.

Men jeg har også overvejet om jeg bliver nød til at smide en dualcore processor i den, har du/i nogle gode ideer til hvilken?

Diske lige pt. ville jeg tro var alm. sata diske, dog er nogen af dem taget fra en ekstern WD hdd, så ved ikke om de er langsommere (de kører med 7200 omdrejninger). Derudover bruger jeg ikke duplikering, men har flere harddiske i.

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
« Svar #3 Dato: 29 September 2010, 11:10:12 am »
Du kan jo læse følgende tråd, hvor jegbeskriveren CPU upgrade i min egen EX490

http://forum.whsforum.dk/index.php/topic,727.0.html

God arbejdslyst  :)
/Ugelvig

Mange døde extern HD's og NAS's, har gjort at livet er kommet til WHS!

Kandersen

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #4 Dato: 21 Oktober 2010, 13:11:53 pm »
Hej, og tak for dit svar :)

Den gamer pc jeg overføre fra, skulle ikke være noget problem, det er en stor i7 med 6gb ddr3.

Men jeg har også overvejet om jeg bliver nød til at smide en dualcore processor i den, har du/i nogle gode ideer til hvilken?

Diske lige pt. ville jeg tro var alm. sata diske, dog er nogen af dem taget fra en ekstern WD hdd, så ved ikke om de er langsommere (de kører med 7200 omdrejninger). Derudover bruger jeg ikke duplikering, men har flere harddiske i.

Det burde ikke være din cpu i din 490. Jeg har netop erhvervet mig en ældre 475 med en 1.8ghz AMD cpu i. Jeg overfører 40mb/s uden problemer til den.

Mvh
Kim

Fisch

• Junior medlem
  • **
« Svar #5 Dato: 27 Oktober 2010, 22:37:03 pm »
Hej Kandersen

Okay, hmm det undre mig så en smule, eftersom jeg stadig ikke har fået løst problemet.
Jeg har desuden heller ikke fundet den fornødne tid, til at få opgraderet min cpu.
Men eftersom PCH C-200 er på trapperne og det ikke skulle skyldes en for langsom cpu, skulle man måske overveje at leve med den langsomme hastighed :)