Forfatter Emne: Vail installation  (Læst 2100 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Schliemann

• Jeg er ny!
  • *
Vail installation
« Dato: 29 September 2010, 09:47:44 am »
Jeg ville høre om der er nogen herinde som kører med Vail endnu? Ydermere vil jeg spørge om en installation af Vail kræver en ren installation fra bunden eller om en WHS med PowerPack 3 kan opgraderes?

Schliemann

• Jeg er ny!
  • *
Sv: Vail installation
« Svar #1 Dato: 26 Oktober 2010, 09:38:46 am »
Er der virkelig ingen som har nogen viden på dette punkt?

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
« Svar #2 Dato: 26 Oktober 2010, 10:52:59 am »
Nope. Ikke mig i hvert tilfælde... Jeg holder mig til ver. 1, har ikke så godt erfaring med første betaversioner af MS  ::)
/Ugelvig

Mange døde extern HD's og NAS's, har gjort at livet er kommet til WHS!

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
« Svar #3 Dato: 26 Oktober 2010, 12:09:09 pm »
"Motoren" i Vail og WHS v1 ligger meget langt fra hinanden, på trods af funktionerne er meget ens. Alene det faktum at Vail er baseret på et 64bit OS modsat v1 som er baseret på 32bit gør at en "opgradering" ikke er mulig.

Dernæst vil jeg på det kraftigste fraråde at bruge Vail til andet endt test. Der udvikles stadig på den nye "Drive Extender" teknologi, og især i den seneste udgivelse er der fundet nogle ret alvorlige fejl. Dernæst er udvalget af add-in´s også ret begrænset til Vail.

Min WHS: WHS 2011, Core i3-2100T, Intel DH67CF, 8GB DDR3 ram, 4*2TB Seagate LP , Fractal Array R2.

Min NAS: Synology DS-210J, 2*1,5TB WD Greenpower

Hjort

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #4 Dato: 04 Januar 2011, 21:38:22 pm »
Jeg har rodet lidt med vail - hvis man downloader hele installationsDVDen, er der forskellige installationsmuligheder - så vidt jeg kan se af dokumentationen er en af dem, at man kan placere en af vailinstallationerne på whs skrivebordet og køre installationen derfra - men jeg har ikke prøvet det i praksis. Der er også mulighed for at køre installationen fra en 8 GB USB-nøgle eller fra en CD.