Forfatter Emne: 64 bit maskine klar til Vail  (Læst 2531 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
64 bit maskine klar til Vail
« Dato: 08 Oktober 2010, 20:13:10 pm »
Hej

Jeg har søgt lidt rundt efter en maskine der kan køre Vail når den kommer.

Der skal være plads til 4-5 diske (hotswap) og ellers meget CPU og ram.

Nogen der har set noget der dur?

/Hjalmar
Ps. den server jeg havde regnet med er ikke 64bit rent  >:(
« Senest Redigeret: 08 Oktober 2010, 20:18:38 pm af thjalmar »

dalle

• Jeg er ny!
  • *
Sv: 64 bit maskine klar til Vail
« Svar #1 Dato: 22 December 2010, 09:29:16 am »
kan en acer easystore 340 ikke køre vail? Den har da 64bit. Er selv ved at købe server og prøver at finde noget der er sikret til vail.

Jes

• Jeg er ny!
  • *
    • Løkke Foto
« Svar #2 Dato: 23 Marts 2011, 13:21:04 pm »
Jeg har købt en HP Proliant Microserver, med en AMD Athlon II NEO Dual core 1,3 Mhz processor som kan opgraderes til en 2,2 Mhz processor, jeg har sat 4 Gb ram i den.
Den køre 64 bit, har lagt Vail på den og det ser ud til at køre fint, jeg har også tænkt mig at teste den med Ubuntu.

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #3 Dato: 23 Marts 2011, 17:45:56 pm »
Hej Jes

Kører din HP Microserver fint med Vail? Jeg har selv lige fået en HP MIcroserver ind af døren og regner med at smide 4GB ram i den og installere Vail på den.
Ved du om der er Windows Media player i Vail? og om man kan connecte til Vail via dlna?

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
« Svar #4 Dato: 23 Marts 2011, 18:07:13 pm »
Hej Jes

Kører din HP Microserver fint med Vail? Jeg har selv lige fået en HP MIcroserver ind af døren og regner med at smide 4GB ram i den og installere Vail på den.
Ved du om der er Windows Media player i Vail? og om man kan connecte til Vail via dlna?

Vail indeholder Media Player, og dermed også "Media Streaming" aka. DLNA funktionen.

MEN... "Media Streaming" funktionen er i høj grad afhængig af CPU. For at understøtte alle formater skal CPU´en have en WSAT score på min. 6 i Windows 7. CPU´en i HP Microserveren er ikke særligt kraftig, og jeg vil tillade mig at tvivle på den kan benyttes til hårdt encodet materiale.
Min WHS: WHS 2011, Core i3-2100T, Intel DH67CF, 8GB DDR3 ram, 4*2TB Seagate LP , Fractal Array R2.

Min NAS: Synology DS-210J, 2*1,5TB WD Greenpower