Forfatter Emne: Popcorn Hour C-200 kontra PS3 stream  (Læst 2104 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Fisch

• Junior medlem
  • **
Popcorn Hour C-200 kontra PS3 stream
« Dato: 10 Oktober 2010, 10:31:26 am »
Hej alle :)

Jeg sidder i et lille dilemma. Jeg kunne godt tænke mig, at min streaming af HD materiale (1080p) kørte lidt mindre smertefuldt, ind det gør i forvejen.

Pt. er mit setup, at jeg har installeret PS3 media server på min HP MSS EX490(med celeron processoren 2,2 Ghz), og den laver så alt arbejdet for at transcode materialet om til min PS3 som så smider det på mit fjernsyn.
Derfor overvejer jeg så om jeg enten skal smide en større processor i min HP(E5400, tror jeg) og så fortsætte på denne måde. Eller jeg kan købe en Popcorn Hour C-200(bruger mindre strøm end PS3'en)? Pengene er ikke umiddelbart en hindring.

Håber i har nogle gode ideer til hvad i synes jeg skal gøre for at få mit setup til at fungere lidt mere smertefrit :)

Mvh. Simon

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
Sv: Popcorn Hour C-200 kontra PS3 stream
« Svar #1 Dato: 10 Oktober 2010, 21:02:10 pm »
Hej Simon

Jeg er lidt på bar bund, men håber da du får et svar, jeg lytter med spænding  ;)

/Hjalmar

Fisch

• Junior medlem
  • **
« Svar #2 Dato: 12 Oktober 2010, 20:14:58 pm »
Come on drenge ;) Jeg ved at i har en masse viden om disse ting..

Jeg tror det bliver C 200'eren, eftersom den også har et "addin" hvor man kan sætte den op til at vise sine film, ligesom det velkendte "MyMovies", hvor man også henter anmeldelser fra IMDB.

Og så må man jo bare opgradere til en større cpu næste gang der skal hives den store lommebog frem ;)

Det var sådan set bare for at få en lille diskussion frem hvis nogen havde erfaringer med PHC-200'eren

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
« Svar #3 Dato: 13 Oktober 2010, 10:52:57 am »
PS3  ::)

Jeg har som du ved, smidt mere RAM og en større CPU i min HP og transcoder til min PS3. Du kan jo også bare vælge nogle filtyper, der ikke skal transcodes med bare shares til PS3  ;) En PS3 understøtter jo nogle filformatter, hvor den selv har rigeligt med kraft til at decode dem.
/Ugelvig

Mange døde extern HD's og NAS's, har gjort at livet er kommet til WHS!