Forfatter Emne: Død HD i poolet  (Læst 1567 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
Død HD i poolet
« Dato: 14 Oktober 2010, 09:03:43 am »
Hej Forum

Så skete det også for mig. Et stk. død HD i poolet. Heldigvis var det den sidste tilførte HD, så der lå ikke meget andet end backups og alle andre filer var duplikeret.

Jeg har pillet den HD ud og WHS melder jo kritisk fejl efterfølgende. Nu er den så også blevet en smule ustabil, fryser (låser). Blandt andet melder den kritisk fejl på backup delen.

Hvad gør jeg nu? Fjerner den døde HD fra poolet (remove) og ligger en ny i? Eller starter hele serveren op igen med en reinstallation og date flytning fra de forskellige HD's igen?

Det jeg ikke kan lide er, at serveren er blevet ustabil  :( :'( :-\

Jeg har været på serveren og alle mapper er indtakte, så vidt jeg kan se.

Jeg mangler lige lidt hjælp her ??? ??? ???
/Ugelvig

Mange døde extern HD's og NAS's, har gjort at livet er kommet til WHS!

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
Sv: Død HD i poolet
« Svar #1 Dato: 01 November 2010, 10:45:15 am »
Kan de kloge hoveder ikke lige melde tilbage her?

Kan jeg finde dataene på de "gamle" HD's, når de kommer i en "ny" server installation? Jeg har nemlig købt to nye 2 TB diske, som skal fungere som master og anden HD på serveren, derfor reinstallere jeg maskinen. Spørgsmålet er bare om jeg kan hente data fra de gamle drev eller om de er "låst" eller krypteret på en eller anden måde?
/Ugelvig

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
« Svar #2 Dato: 01 November 2010, 13:22:18 pm »
I forhold til din første post syntes jeg det er lidt mystisk hvis din WHS skulle blive ustabil pga. en defekt data disk. Umiddelbart vil jeg nok kigge på om problemet ligger omkring andet hardware, men det viser sig naturligvis også når du får lavet en ny installation.

Omkring data ligger denne helt ukrypteret. Du kan sætte diskene til en hvilken som helts enhed der kan læse NTFS, dog skal du være opmærksom på at filerne er spredt ud i en masse skjulte mapper.

Min WHS: WHS 2011, Core i3-2100T, Intel DH67CF, 8GB DDR3 ram, 4*2TB Seagate LP , Fractal Array R2.

Min NAS: Synology DS-210J, 2*1,5TB WD Greenpower

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
« Svar #3 Dato: 01 November 2010, 13:25:51 pm »
Ja, det undre også mig. Men jeg tror det er noget med backupdelen, der gør det.

Nu prøver jeg en reinstallation på de nye diske, så kan jeg altid smide de gamle i igen  ;)
/Ugelvig