Forfatter Emne: Rygte: MS dropper Drive Extender (DE)  (Læst 1925 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
Rygte: MS dropper Drive Extender (DE)
« Dato: 29 November 2010, 12:59:48 pm »
Jeg sad lige og tøffede lidt rundt på forskellige boards, og faldt over denne information  :o

http://www.mediasmarthome.com/forum/thread/16531/WHS-Vail-drops-drive-extender-support/;jsessionid=8A3511F6ABECB9516EE5512BC27ED1B5

Altså ikke mulighed for DE i Vail, altså ingen stor pool af mange mindre HDD's  ??? ??? ???

Er det noget I andre har læst mere om? Hvordan vil det komme til at virke for datasikkerheden og forbruget af lagerplads?

I'm confused  :-\
/Ugelvig

Mange døde extern HD's og NAS's, har gjort at livet er kommet til WHS!

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
Sv: Rygte: MS dropper Drive Extender (DE)
« Svar #1 Dato: 30 November 2010, 15:32:17 pm »
Ja, det må siges at der er uro omkring WHS v.next i disse dage.

Jeg tror desværre at Microsoft´s plan om at basere WHS, SBS Essential og Storage Server på samme "grundkerne" har givet bagslag. Som jeg har forstået det har der været en del problemer med at få Drive Extender teknologien til at fungere optimalt i et miljø hvor der skal installeres mange forskellige LOB applikationer på selve serveren. Jeg syntes egentligt ikke der er noget mærkeligt i dette, WHS v1 ville formodentligt også drille hvis man forsøgte at bruge den som en server til LOB applikationer.

Det ser ud til at denne problemstilling kommer til at gå ud over WHS brugerne. Microsoft har sat en deadline for SBS Essentials der hedder H1 2011 og den er vigtig for dem at holde, igen forståeligt da kundegruppen er noget større end for WHS.

Det store spørgsmål er nu om vi overhovedet kommer til at se en ny WHS version i denne omgang. Personligt er jeg på det hold der mener at det er bedre at udskyde og lancere et ordentligt produkt, i forvejen er Vail ret amputeret i forhold til hvad der har været meldt ud oprindeligt fra WHS teamet. Jeg håber i ihvertfald ikke at Microsoft helt dropper WHS, men ser det desværre ikke som 100% urealistisk.
Min WHS: WHS 2011, Core i3-2100T, Intel DH67CF, 8GB DDR3 ram, 4*2TB Seagate LP , Fractal Array R2.

Min NAS: Synology DS-210J, 2*1,5TB WD Greenpower

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
Sv: Rygte: MS dropper Drive Extender (DE)
« Svar #2 Dato: 05 December 2010, 11:21:37 am »
Helt enig Biostar  ;)

Styrken ved WHS 2003 er imo, at det er så simpelt at selv at den almindelige familiefar, kan sætte det op. Og så virker backup delen sammen med DE simpelthen fantastisk.

Det kan man bestemt frygte sættes over styr, når M$ nu vil lave én kerne som skal fungere på 3 forskellige versioner af server OS. Der ER stor forkel på WHS (op til 10 brugere) og SBS (op til 100 brugere). For slet ikke at tale prisforskel, hvor WHS koster under 1.000 kr. og SBS knap 10.000 kr. Men M$ har altid været fokuseret på penge og virksomheder  :( Og markedet for WHS er meget lille sammenlignet med SBS markedet. Øv øv...  :'(

Men så må vi håbe på en PP4 til WHS v. 1 i stedet  ;D
/Ugelvig

Mange døde extern HD's og NAS's, har gjort at livet er kommet til WHS!