Hej WHS'ere,
jeg har de sidste 2 års tid kørt med en WHS server bygget i et kompakt Shuttle K45 kabinet. Den har fungeret perfekt og været et kæmpe aktiv i hverdagen, med backup og filserver.
Idag ville den så ikke starte - ikke engang poste. Blæserne suser, men intet andet sker. Det ser ud til at være et velkendt problem med K45 barebonen jeg har bygget WHS'en på. De har brugt billige kondensatorer, hvilke får dem til at futte af meget let. Så vidt jeg kan se buler flere af dem op, hvilket tyder på at de er "popped".
Jeg overvejer at få skiftet de defekte kondensatorer og satse på at WHS'en kører videre, men hælder næsten mere til at bygge en ny server.
Mit spørgsmål går dog på hvor let det er at migrere WHS installationen over i en ny computer/server?
Findes der evt. et værktøj til at migrere til nyt hardware?
Jeg har 2x1TB diske i maskinen - vil de umiddelbart blot kunne køre videre i en ny computer, selvfølgelig med installation af nye drivere osv.? Jeg ved at det kan være et helvede at recovere "Windows dynamiske diske", men ved ikke helt om det er på samme måde WHS'en disk setup fungerer.
Håber at der er et par kloge hoveder der kan hjælpe mig ud af den kattepine jeg er havnet i.