Forfatter Emne: HP dropper WHS v. 2  (Læst 1607 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
HP dropper WHS v. 2
« Dato: 09 December 2010, 21:55:34 pm »
HP har meldt ud, at de ikke vil benytte WHS til deres personlige (SOHO) servere fremover. Det skyldes udelukkende at MS har annonceret at Drive Extender tages ud af Vail. Derfor mener HP ikke længere, at der vil være et marked for små servere til personlig brug med MS software  ??? ::) :o :'(

Fandens også, så ser vi ikke en MSS eller Data Vault med WHS Vail (WHS 2008). Så må vi se, om de vil lave en server med Windows Aurora (Windows SBS).

Personligt håber jeg at MS snart forstår budskabet og revurdere hele Vail konceptet. DE skal simpelthen tilbage i WHS!
/Ugelvig

Mange døde extern HD's og NAS's, har gjort at livet er kommet til WHS!

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
Sv: HP dropper WHS v. 2
« Svar #1 Dato: 10 December 2010, 20:19:30 pm »
Hejsa

Blot for debattens skyld vil jeg tillade mig at tvivle lidt på din påstand om at HP udelukkende dropper WHS på grund af den manglende "Drive Extender".

Personligt, set i forhold til mit kendskab til beslutningsprocessor i amerikanske virksomheder, har jeg svært ved at forstille mig at HP har taget beslutningen på grund af den manglende "Drive Extender" teknologi.

Jeg tror at grunden er det forholdsvis lille kunde segment, kombineret med at flere og flere SOHO/SMB kunder tager WHS til sig, dette konkurrere direkte mod HP´s "rigtige" servere hvilket aldrig har været meningen.
Min WHS: WHS 2011, Core i3-2100T, Intel DH67CF, 8GB DDR3 ram, 4*2TB Seagate LP , Fractal Array R2.

Min NAS: Synology DS-210J, 2*1,5TB WD Greenpower