Forfatter Emne: Newbie, installation for første gang, hvordan med hardiske og data  (Læst 1918 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sunny

• Junior medlem
  • **
Hej

Jeg skal til at installere WHS for første gang. Pt. jeg har et stk. 2,5" 320 GB, som var beregnet til OS, så har jeg også en 2 TB som er til data. Når jeg får min WHS op og kører, får jeg yderlige en 1,5 TB til data.
Det er kun nogle data jeg vil have dobbelt (billeder, dokumenter og musik), resten skal kun ligge der én gang.

Hvordan sikrer jeg mig at kun visse data bliver spejlet og så ligger fysisk på hver deres harddisk. For som jeg har læst mig frem til ser WHS alle harddiske som en stor, ikke?

Kan jeg sørge for at der kun kommer OS på min 2,5"?

Er helt grøn på WHS feltet...

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
Sv: Newbie, installation for første gang, hvordan med hardiske og data
« Svar #1 Dato: 19 December 2010, 15:18:48 pm »
Citat fra: Sunny

Hvordan sikrer jeg mig at kun visse data bliver spejlet og så ligger fysisk på hver deres harddisk. For som jeg har læst mig frem til ser WHS alle harddiske som en stor, ikke?

Duplikering slås til og fra på share nivau, så du skal blot oprette forskellige shares alt efter hvad du ønsker.

Kan jeg sørge for at der kun kommer OS på min 2,5"?

Svaret er umiddelbart nej. På din systemdisk oprettes en systempartition på 20GB og resten bliver tilføjet storage poolen. Dog er det sådan at WHS ikke benytter systemdisken til data før de andre drev er fyldt op, så det burde ikke være et stort problem.

Min WHS: WHS 2011, Core i3-2100T, Intel DH67CF, 8GB DDR3 ram, 4*2TB Seagate LP , Fractal Array R2.

Min NAS: Synology DS-210J, 2*1,5TB WD Greenpower

Sunny

• Junior medlem
  • **
« Svar #2 Dato: 19 December 2010, 18:06:02 pm »

Duplikering slås til og fra på share nivau, så du skal blot oprette forskellige shares alt efter hvad du ønsker.

Ok, men er duplikering ensbetydende med 2 forskellige fysiske diske?

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
« Svar #3 Dato: 19 December 2010, 19:18:43 pm »
Ja, duplikering betyder at indholdet altid vil være på 2 fysiske diske.
Min WHS: WHS 2011, Core i3-2100T, Intel DH67CF, 8GB DDR3 ram, 4*2TB Seagate LP , Fractal Array R2.

Min NAS: Synology DS-210J, 2*1,5TB WD Greenpower