Forfatter Emne: Acer easystore h340 wake on lan, strømforbrug og varme  (Læst 2421 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

dalle

• Jeg er ny!
  • *
Acer easystore h340 wake on lan, strømforbrug og varme
« Dato: 21 December 2010, 11:01:49 am »
Hejsa

Jeg har synology nu men overvejer easystore h340.
Jeg kan se den bruger noget mere strøm end synology, men tænkte at dette kunne udlignes hvis den kan gå i suspend/sleep mode som så kan vækkes via wake on lan. Jeg har ikke behov for at den kører 24/7. Jeg har læst en bruger der siger at hans bruger hele 20 watt i suspend, men kan den ikke gå i suspend som en alm pc? Min pc bruger fx 1-2 watt i suspend. Er dette ikke muligt med en WHS?

Jeg kan også læse at denne model bliver over 70 grader varm på cpu hvilket er tæt på max. Er der kommet løsninger til dette? Eller skal man vente på en anden model?

Håber I kan hjælpe mig  :)

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
Sv: Acer easystore h340 wake on lan, strømforbrug og varme
« Svar #1 Dato: 21 December 2010, 11:14:51 am »
Det dejlige program (addon) LightsOut kan faktisk klare de ting angående strømstyring. Hvorvidt maskinen skal helt slukkes eller den bare skal gå i dvale eller lukke ned for drev o. lign. Endvidere kan programmet starte dine klienter og tage backup af dem, hvorefter den lukker klienterne ned igen. Smart lille program  ;)

Angående varme, har jeg gode erfaringer med at tage CPUkøleren af og gøre det rent for kølepasta, hvorefter jeg montere det hele igen med MEGET mindre pasta. Som oftest bliver der brugt alt for store mængder i samlingen af computere. Der skal bruges det, der svare til et lille riskorn! Det plejer at sænke temperaturen 5 - 10 grader  ::)
/Ugelvig

Mange døde extern HD's og NAS's, har gjort at livet er kommet til WHS!

dalle

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #2 Dato: 21 December 2010, 13:05:51 pm »
Tak for svaret. Det lyder spændende med lights out.
Kan easystore h340 lave wake on lan helt fra slukket, eller kun fra dvale?
Er der nogen der har målt strømforbrug i de forskellige tilstande? Jeg kan kun finde drift forbrug.

Tak for tippet med pastaen. Ellers kan man måske installere en lille blæser? Eller er der allerede en cpu blæser på?

Frank

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #3 Dato: 21 December 2010, 23:56:57 pm »
Jeg har en h340, og den er målt til 1,5w i suspend og 35w i drift. temp ligger konstant i mellem 60 til 62 grader på cpu og 35 grader i kabinet. Den kan wake on lan både fra suspend og slukket. den eneste forskel jeg mærker er at den selvfølgelig er hurtigst oppe og køre fra suspend.

Håber du kan bruge dette. :)

dalle

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #4 Dato: 22 December 2010, 09:24:56 am »
Det kan jeg i hvert fald :) 1.5w er jo til at leve med.
Hvor lang tid er den ca om at være klar fra suspend og slukket?

Frank

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #5 Dato: 22 December 2010, 22:49:07 pm »
Har ikke lige de præcise tider, men dem kan jeg tage i juledagene. Men er den på suspend er den klar når min stationære er færdig med at boote vista op, og ca 30 sek længere når den er slukket.