Forfatter Emne: [LØST] Forbindelse til fjernskrivebord/WHS connector over lan  (Læst 2680 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Fisch

• Junior medlem
  • **
[LØST] Forbindelse til fjernskrivebord/WHS connector over lan
« Dato: 26 Januar 2011, 12:31:08 pm »
Hej alle sammen, nu har jeg prøvet at støvsuge nettet for at finde en løsning på mit problem! Dette har dog ikke hjulpet mig synderligt.

Problemet er simpelthen, at når jeg forsøger at åbne enten fjernskrivebordet eller WHS connector, når jeg sidder ved min hjemme pc, så skriver den at der ingen kontakt er og jeg skal forsøge at isætte netværkskablet.
Dog er problemet, at jeg sagtens kan tilgå serveren via det "alm." netværk. Det vil sige, at det er ikke fordi der hverken er forbindelse til netværket på serveren eller at den ikke har startet helt op.

Jeg har portforward følgende porte til serverens ip: 80, 443, 3389, 4125
Så jeg burde være dækket ind på det problem?

Håber der er nogen der kender en løsning på dette problem, da jeg i bund og grund ikke er interesseret i at formatere maskinen, da jeg har alt mit data og ikke rigtig har mulighed for at trække det ud på nogen måde.. 6 tb, tager ihvertfald sin tid og plads.

Mvh. Fisch

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
Sv: Forbindelse til fjernskrivebord/WHS connector over lan
« Svar #1 Dato: 26 Januar 2011, 15:53:18 pm »
Hejsa

Har du prøvet at tilgå den via IP adressen istedet for navnet via f.eks. fjernskrivebord?

Sidder du på det lokale netværk har portforwarding ingen betydning.
Min WHS: WHS 2011, Core i3-2100T, Intel DH67CF, 8GB DDR3 ram, 4*2TB Seagate LP , Fractal Array R2.

Min NAS: Synology DS-210J, 2*1,5TB WD Greenpower

Fisch

• Junior medlem
  • **
« Svar #2 Dato: 26 Januar 2011, 21:04:00 pm »
Hej Biostar, og tak for svaret

Det har jeg lige forsøgt nu, men den skriver præcis det samme!
Jeg har desværre ikke sat min whs til fast ip. Men umiddelbart hvad jeg kan se under
status i min d-link router, så står den stadig som den samme ip og online der.

hellemand

• Jeg er ny!
  • *
  • Captajn Chaos (R.I.P.)
« Svar #3 Dato: 26 Januar 2011, 22:15:01 pm »
Hej Fisch

Et forslag ...
Har du forsøgt at "pinge" hvad du tror der er serverens ip-adresse ? ... ved ikke om du kender "ping", men prøv evt. fra din klient pc at åbne en kommandoprompt og skrive: ping ip-adressen     f.eks. ping 192.168.1.100  hvis du tror det er din servers ip-adresse. Den skulle gerne komme retur med 4 svar fra serveren som ser nogen lunde sådan ud hvis du har ramt rigtig:

Pinger 192.168.1.100 med 32 byte data:
Svar fra 192.168.1.100: byte=32 tid=1ms TTL=128
osv...

På den måde kan du i først omgang teste op det er den rigtig ip-adresse.
Det kan også være din klient pc der måske har fået en anden ip-adresse, som måske ikke er på samme "ip-adresse område som serveren, f.eks. hvis din pc pludselig er kommet til at hedde 192.168.2.xxx  så kan det nemlig også drille.
Skriv endlig hvis du skal have mere hjælp til at ændre dette .... skal gerne forsøge at hjælpe lidt mere hvis jeg kan.

mvh

Helge
HP Mediasmart EX490 (m. E5400 cpu, 6 tb, Add ins: Lights Out, MyMovies, Whiist)

Fisch

• Junior medlem
  • **
« Svar #4 Dato: 27 Januar 2011, 17:33:46 pm »
Jeg forstår simpelthen ikke det her.. Så har jeg over de sidste par dage haft tændt og slukket serveren.
Den har ikke skiftet IP, stadig den samme ip, som den har haft hele tiden og lige pludselig her til aften, da jeg tænder den igen, så kan jeg tilgå den via fjernskrivebord. Forstår ikke fejlen :/

Ikke nemt at blive klog på må man sige, men tak for alle jeres svar :)

mvh Fisch