Forfatter Emne: Er denne fejl på HDD kritisk?  (Læst 1779 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Fisch

• Junior medlem
  • **
Er denne fejl på HDD kritisk?
« Dato: 06 Januar 2011, 01:09:54 am »
Hej alle sammen..
Jeg har lige opdaget en fejl en af mine hdd. (se vedlagte billede).
Er denne fejl så kritisk at jeg burde trække min hdd ud? eller er det bare noget jeg skal holde øje med ikke udvikler sig? Hvad betyder fejlen i det hele taget? I skal ikke tage jer af at mit "Network at Risk", det er blot en af de bærbare der skal have en backup!

Lille bonus spørgsmål:
Kan man få WHS til at tage automatisk backup af en computer, når den starter op(altså ikke som ved brug af f.eks LightsOut som jeg ellers bruger), men ved den der er indbygget i WHS? Problemet er, at min bærbar bruges kun ved det trådløse, og kan ikke få min WHS til at vække den over det trådløse, hvilket jeg også har det fint nok med, så længe den så bare tog backuppen lige så snart pc'en var tændt i løbet af dagen? Er dette overhovedet muligt?

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
Sv: Er denne fejl på HDD kritisk?
« Svar #1 Dato: 06 Januar 2011, 07:17:27 am »
Til det sidste sprøgsmål. - Der kan du vælge på din WHS i hvad tidsrum din server skal tage backup. Normal står din whs til fra kl 24-06 tror jeg nok og det kan du bare ændre...

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #2 Dato: 07 Januar 2011, 11:49:23 am »
Hej Fisch

Som sådan er der ikke problemer lige nu, men du kan med et smæk tabe alle data på den disk der er dårlig.
Jeg ville købe en købe en ny hd og mounte i poolen og så unmounte den syge.

Det er næsten som at have lidt hovedpine og så bryder det pludselig ud med høj feber, som kan udvikle sig til hvad som helst. Lad fantasien råde  :(

/Hjalmar

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
« Svar #3 Dato: 07 Januar 2011, 15:41:55 pm »
Enig med Thjalmar, men der kan gå lang tid inden "feberen" sætter ind. Er der ikke andre tegn end én bad sector, ville jeg ikke gå i "panik". Som jeg har skrevet før, kan det skyldes pludselig strømsvigt eller for "hård" genstart. Men ikke i sig selv nok til, at disken "dør". I de gode gamle Windows "blå skærm" tid, var det jo ikke ualmindeligt at man måtte ty til ctrl+alt+del eller reset for at få maskinen op at køre igen. Dette kan også give bad sectors på HDD. Opstår der pludselig mange bad sectors på en gang, er HDD'en ved at dø (læs død).
/Ugelvig

Mange døde extern HD's og NAS's, har gjort at livet er kommet til WHS!

Fisch

• Junior medlem
  • **
« Svar #4 Dato: 08 Januar 2011, 17:14:30 pm »
Okay tusind tak for jeres svar alle sammen! (Og til Jacob, god ide, bare mig der lavede en lille tanke torsk ;)

Jeg har lidt bestilt en 2 tb hjem, så den bliver bare skiftet, så må den jo blive skiftet ud med endnu en 2 tb :)

Det er så surt at stå uden sin data jo! Men takker for hjælpen igen!