Forfatter Emne: Ny WHS bruger  (Læst 2318 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

erbzi

• Jeg er ny!
  • *
Ny WHS bruger
« Dato: 14 April 2010, 21:29:39 pm »
Hej alle,

Jeg er forholdsvis ny på dette forum - men følger Jeres diskussioner med stor interesse. Jeg har arbejdet med edb de sidste knap 25 år men skiftede sidste år branche (er blevet hjemmegående døgnplejer.....!) så nu er jeg også kommet med på WHS vognen (har for nyligt anskaffet mig en HP EX490) - nu har jeg nemlig fået tid og "overskud" til at kredse om mit eget private "datacenter"  ;) Jeg har minimal kendskab til WHS serveren - men har via mit tidligere arbejde med bl.a. MS 2003 server (som jeg mener WHS'en er baseret på?!) ikke haft problemer med opsætning eller foreløbig drift - den er virkelig "nem" at have med at gøre - og har indtil videre kunnet klare opgaverne til mit behov "out of the box". Virkelig den bedste investering jeg har gjort længe. Behovet startede ligesom Ugelvig's da jeg mistede bl.a. mine digitale billeder (og rigtige mænd tager ikke backup.....  :-\) - Efter at have fået reetableret mine billeder er jeg blevet en "kylling", så nu tager jeg daglig backup via WHS'en - og det kører som en drøm. Jeg er endnu ikke nået til de avancerede muligheder jeg kan se I andre er ude i, men glæder mig til at komme til at "lege" med nogen af de andre muligheder serveren byder på. Sååå - vi ses  :)

Mvh. Claus

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
Sv: Ny WHS bruger
« Svar #1 Dato: 14 April 2010, 21:34:11 pm »
Hej Claus

Og velkommen til  :)

Ja, rigtige mænd lærer at tage backup  :D

Du bliver helt sikkert godt tilfreds med EX490'eren. Hvis du på et tidspunkt mangler mere kraft, vil en CPU upgrade gøre underværker. Skulle du have nogle spørgsmål eller gode idéer til os andre, skal du endelig ikke holde dig tilbage.

MVH
Ugelvig
/Ugelvig

Mange døde extern HD's og NAS's, har gjort at livet er kommet til WHS!

erbzi

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #2 Dato: 14 April 2010, 22:00:24 pm »
Tak Ugelvig  :)
- for velkomsten - og tippet...

Indtil videre har jeg ikke haft problemer med CPU-kraften den er født med - men jeg kan godt se ud af debatterne, at der er flere der anbefaler en cpu opgradering - så det kan da sagtens tænkes at jeg ryger med på den vogn på et senere tidspunkt - når serveren kommer "rigtigt på arbejde" ;) Indtil videre har den klaret opgaverne til UG og kryds og bolle ;D

Med hensyn til spørgsmålene og de gode ideer skal jeg nok sørge for at "holde mig til"  8)

/Claus

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #3 Dato: 15 April 2010, 19:29:41 pm »
Hej Claus

Velkommen om bord  :)

Som du selv skriver er WHS nem at have med at gøre og de mange add-ins gør som bare produktet mere spændende. - Jeg kan kun sige at den tager nogle formidable backups, som er nemme at restore.

/Jakob