Forfatter Emne: Opgradere fra WHS (meget gammel) til Vail  (Læst 2792 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

rudymadsen

• Jeg er ny!
  • *
Opgradere fra WHS (meget gammel) til Vail
« Dato: 21 Marts 2011, 13:56:57 pm »
Er det muligt at opgradere fra en ældre udgave af WHS til den nyeste? Og i så fald hvordan...

Jeg har en HP Media Smart Server fra 2007 med det oprindelige software.

Hvad gør jeg, hvis jeg så gerne vil have det sidste nye :-)
Venlig hilsen

Rudy Madsen

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
Sv: Opgradere fra WHS (meget gammel) til Vail
« Svar #1 Dato: 21 Marts 2011, 20:07:41 pm »
Opgradering til WHS 2011 fra den gamle version er ikke muligt. Den gamle WHS er 32 bit, 2011 versionen er 64 bit. Dette i sig selv gør at en opgradering umulig.
Min WHS: WHS 2011, Core i3-2100T, Intel DH67CF, 8GB DDR3 ram, 4*2TB Seagate LP , Fractal Array R2.

Min NAS: Synology DS-210J, 2*1,5TB WD Greenpower

rudymadsen

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #2 Dato: 22 Marts 2011, 07:42:00 am »
Ok, ved du så, om min "gamle" HP Mediasmart Server kan køre 64bit?

Jeg er interesseret i at få det nye styresystem på, da det gamle aldrig har kørt optimalt. Det har været ufatteligt langsomt at arbejde med i kontrolpanelet og conectoren har altid været umenneskelig langsom til at starte og lige nu kan den slet ikke starte kontrolpanelet. Efter ca. 2 minutter bliver skærmen sort og der står den så.
Venlig hilsen

Rudy Madsen

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
« Svar #3 Dato: 22 Marts 2011, 15:26:04 pm »
Det kommer an på din hardware, ud fra din beskrivelse er det lidt svært at vurdere præcist hvilken model du har.

Man kan sige mange ting om WHS v1, men at at den skulle være langsom er ikke en af dem! Jeg vil gå så langt som at sige at 2011 udgaven på punkter kan være en smule langsommere.

Problemet ved at opgradere til 2011 er at du mister alle de funktioner HP har tilføjet til deres WHS installation. Hvis din årsag til at skifte udelukkende er hastighed tror jeg du skyder forbi. Tror det ville give mere mening at kigge på hvor fejlen ligger hende, om det er defekt disk, problemer på netværk etc.

Opgradering til 2011 skal ske ud fra et ønske om de nye funktioner.
Min WHS: WHS 2011, Core i3-2100T, Intel DH67CF, 8GB DDR3 ram, 4*2TB Seagate LP , Fractal Array R2.

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #4 Dato: 23 Marts 2011, 10:16:34 am »
Hej

Husk lige om der er nok prossesor kraft og nok ram i din server.

Der er en del tråde på forum om opgradering af HP smart medie servere der beskriver hvordan man giver ny kraft og luft til dem.

Og som jeg ser det så vil en opgradering give meget mere end bare at komme nyt system på.

/Hjalmar

Fisch

• Junior medlem
  • **
« Svar #5 Dato: 28 Marts 2011, 13:30:57 pm »
Udover det som thjalmar påpeger, så ved jeg ikke om din version af HP har Twonky Media Server?
Dette program forårsager urimelig meget ressourcebrug, samtidig med at det kan gøre at din connector tager lang tid at starte op? Jeg har indtilvidere blot deaktiveret den, da jeg endnu ikke har læst om man må remove den fuldstændig (den er jo inkorporeret i selve softwaren og ikke figurere som et Add-in).
Så for at opsummere, så ville jeg forsøge at skifte CPU + evt. ram (afhængig af hvilken en af HP versionerne du har) samt forsøge at deaktivere ovenstående program (Hvis det tillige er præinstalleret med softwaren)

Håber det kan hjælpe på din problemstilling med hastighed

Mvh.

Fisch

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
« Svar #6 Dato: 29 Marts 2011, 08:39:02 am »
For at komme med noget mere konkret er vi altså nød til at have en hardware konfiguration på bordet. Evt. i form af et modelnummer.

Derudover er det relevant om du har tilføjet diske, og hvilke modeller det evt. er.

rudymadsen

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #7 Dato: 30 Marts 2011, 08:47:45 am »
Lige nu kører min WHS ok. Der er, når man logger ind via connetoren en lille mulighed for at resette consollen, og det gjorde jeg. Så kører det hele særdeles hurtig i forhold til tidligere.

Så foreløbig beholder jeg den gamle WHS. :-)
Venlig hilsen

Rudy Madsen