Forfatter Emne: McAfee på WHS  (Læst 2880 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

rudymadsen

• Jeg er ny!
  • *
McAfee på WHS
« Dato: 30 Marts 2011, 08:53:21 am »
Jeg har tidligere installeret McAfee på min WHS, men nu er licensen udløbet og jeg skal både installere, aktivere og så videre igen. Det har jeg selvfølgelig glemt, hvordan man gør. Det er ikke særlig intuitivt, når man kører serveren via en consol. Hver gang jeg forsøger at installere McAfee, tror den at det er på min PC, at jeg vil gøre det - og det er det absolut ikke.

Jeg er ikke "gift" med McAfee og vil helt undgå det, men det var dengang det eneste antivirus software, der var til WHS.

Er der nogen, der kender et andet og mere brugervenligt antivirus, der kan anvendes på en WHS, og hvordan gør man egentlig?
Venlig hilsen

Rudy Madsen

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
Sv: McAfee på WHS
« Svar #1 Dato: 30 Marts 2011, 21:12:15 pm »
Hej Rudy

Jeg synes at have læst for nyligt at microsoft security essentials skulle kunne installeres på WHS, men vi kan da lige undersøge det nærmere..

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #2 Dato: 31 Marts 2011, 09:51:57 am »
Hej Rudy og Jakob

Og så er der lige Avast der er lavet til WHS, jeg kører Avast på alle maskiner og det virker perfekt.
Pris
1 år 319.-
2 år 460.-
3 år 588.-
http://www.avast.com/en-eu/windows-home-server-antivirus

Og som i kan se er der en del at spare ved at tage 3 år.
Jeg er så heldig at have den første version til WHS der også gave 10 client licenser for 1000.- for 3 år og det er dejligt når jeg kan styre det hele fra WHS.
/Hjalmar

rudymadsen

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #3 Dato: 01 April 2011, 10:44:51 am »
Halløj Hjalmar,

Tak for din guidning  ;D

Jeg har nu hentet og installeret Avast. Det ser ud til at gå godt. Jeg vil dog sige, at de ikke bruger mange ressourcer på nye versioner. Den her er fra 2008  :-\

Nu skanner den og finder forhåbentlig ikke noget. Jeg har været ubeskyttet i over en uge :-(
Venlig hilsen

Rudy Madsen

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
« Svar #4 Dato: 02 April 2011, 07:33:26 am »
Personligt bruger jeg MSE (Microsoft Security Essentiales) det virker rigtig godt. Der er kommet en ekstra funktion, der fortæller, hvordan status er på de enkelte klienter også. Så den virker lidt som Avast på det område.

/Ugelvig

Mange døde extern HD's og NAS's, har gjort at livet er kommet til WHS!

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #5 Dato: 05 April 2011, 11:48:16 am »
Hej Ugelvig og Rudy

Det er jo lidt øv. Men alligevel kan jeg ikke lade være med at være glad for min Avast trods MSE er gratis. Jeg har dog ikke de bedste erfaringer med MSE, jeg har været nød til at afinstallere det hos en kunde jeg lod være prøve for MSE, 2 dage efter var der virus på maskinen.
Det spiller ikke med de posetive meldinger jeg har fået fra forum her. Ved dog ikke om der er specielle forhold der gør sig gældende for opsætning, men mener at det bare er at trykke næste næste og udfør. Så skulle det køre?

/Hjalmar

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
« Svar #6 Dato: 07 April 2011, 19:49:55 pm »
@Thjalmar, det er bare at trykke næste. Der er ikke mange ben i installationen af MSE.

Den finder de vira jeg smider efter den, som test  ;) Så jeg er godt tilfreds med MSE. Men jeg har heller aldrig været voldsom udsat. Måske min måde at bruge computeren på?
/Ugelvig

Mange døde extern HD's og NAS's, har gjort at livet er kommet til WHS!

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #7 Dato: 08 April 2011, 13:59:32 pm »
Hej Ugelvig

Tja, det er ikke til at vide, hvad min kunde laver, men hjemme på mit eget net er der streng disiplin, brugerene bliver opfordret til at bruge hovedet inden de gør noget overildet på nettet.

/Hjalmar