Forfatter Emne: HJÆLP... ved installation af connector-software kan den ikke finde serveren  (Læst 5158 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Karstenm

• Jeg er ny!
  • *
Hej

Jeg har haft min bærbare til reparation - og finder nu ud af, at de har omformatteret hele harddisken på den - det var nok også OK - og jeg kan jo bare installere mine programmer igen.. herunder connector-software til min X510

Men jeg kan bare ikke få "hul igennem".

når jeg kører installationen fra CD'en, så bliver den ved med at skrive, at den ikke kan finde serveren... og det er uanset, om jeg lader den selv søge, eller om jeg angiver det konkrete navn på min server (som jeg ved er det rigtige)

Jeg har sågar forsøgt at komme i kontakt med serveren via ip-nummeret - og det kan jeg faktisk godt... Så den er der altså !

jeg har endda downloadet installationssoftwaren fra serveren til min bærbare (ved at "kontakte" serveren via ip-nummeret), men når jeg kører installationen herfra konstaterer den bare, at den ikke kan finde serveren... (altså den samme server, som den 2 sekunder forinden havde downloadet softwaren fra)

men hvis jeg prøver at fortælle den servernavnet med ip-tal, så vil den ikke godtage det.

jeg har forsøgt at slå firewall fra - det hjælper ikke

Jeg har sikret mig, at jeg har administratorrettigheder.

jeg har andre pc'ere i huset, som har installeret connector-softwaren - og via dem kan jeg sagtens komme i kontakt med sereveren. så den er fuldt kørende, og logget på netværk mmm., men installationsprogrammet kan bare ikke finde den til installationen..

Jeg kører windows7 - det gør de andre PC'ere i huset vist ikke... kan det have noget at sige ?

hjælp modtages meget, meget gerne !!!

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
Hvilken DNS tjeneste (eg. udbyder/OpenDNS) bruger du?

Hvis ikke din connector software er opdateret kan der godt være nogle problemer hvis du samtidig benytter en DNS tjenste som "omdirigere" når navne ikke kan slås op. Problemet opstår fordi at connector softwaren laver en DNS forspørgsel på det navn du indtaster, og hvis du benytter f.eks. OpenDNS returnere den en IP til deres egen side, og det opfatter connectoren som en IP adresse til serveren.

Bemærk at ovenstående blot er et bud, der kan være mange andre årsager.

Min WHS: WHS 2011, Core i3-2100T, Intel DH67CF, 8GB DDR3 ram, 4*2TB Seagate LP , Fractal Array R2.

Min NAS: Synology DS-210J, 2*1,5TB WD Greenpower

Karstenm

• Jeg er ny!
  • *
Hej Biostar.

tak for input.

jeg er desværre ikke helt klar over, hvad det er, du råder mig til - eller hvordan jeg skal tjekke hvilken "DNS----" jeg bruger (og hvordan jeg i givet fald skulle ændre denne til hvad ... ?)

Men jeg har faktisk for en måneds tid siden eller deromkring haft min server igennem en "recovery" - da jeg slet ikke kunne få kontakt til den - men efter recovery kørte den fint  - og jeg fik installeret connector-software på alle klienter (inkl. den, der nu er blevet reformatteret)

og jeg har hvert fald ikke ændret noget på min internet-udbyder i mellemliggende periode.

Så kan du guide mig lidt igennem dit forslag - eller er der måske andre forslag til hvordan, jeg kommer videre ?

pfh tak

/Karsten

chrek

• Junior medlem
  • **
Hmm ja lyder mærkeligt men hvad siger den når du til går den via dens enge hjemmeside ???

http://whs/upnp/welcome.aspx?

http://xxx:55000/     xxx er din server navn.

har du indstalleret Windows Home Server Toolkit  ???? hvis ikke find den her; http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=71ef4793-5f81-4ef7-8c7d-fe905094ab13&displaylang=en

hvis ikke det hjælper prøv da og slå begge friewalls fra på din bærbar og whs'en og ser om det hjælper.

en anden mulighed er og hente den sidste nye connecter fra mircosoft. her; http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=58653b84-11d4-4148-ad11-10b1c0f85cd3

og brænde den eller monte den via en virtual cd drev http://www.slysoft.com/da/download.html den er gratis :-)

håber det hjælper.

/Chrek

Karstenm

• Jeg er ny!
  • *
Hej chrek

også tak for input til dig - men det spiller fortsat ikke.....

når jeg prøver at tilgå serveren med dit forslag

http://whs/upnp/welcome.aspx?
eller
http://xxx:55000/     xxx er din server navn.

får jeg en fejlmeddelelse "... IE.. could not find..... xxx:55000"

jeg har prøvet at downloade toolkit'et - også hér får jeg en række fejlmeddelelser, som:

The version of the Connector software does not match the version of Windows Home Server
Cannot connect to the server internal Web site (password hint page)
Cannot connect to the server internal Web site (ASPX page)
Cannot connect to the server secure internal Web site
UPnP discovery failed
Cannot connect to the server internal Web site (simple page)
Cannot connect to the server internal Web services
Cannot connect to the server internal secure Web services
Name resolution failed
Cannot ping server by name

med en række forklaringer - men for det mest noget gående ud på "det her er formentligt ikke årsagen i sig selv -  så prøv at se om der er andre fejlrettelser, det løser problemet...." (eller noget i den retning)

dog enkelte med følgende forslag:

Check the following:
Your home server and home computers are connected to the same router.
Internet Information Services (IIS) is running on Windows Home Server.
The "WHS site" is started on IIS.
There is a security certificate installed on the "WHS site".
TCP ports 55000 and 56000 are open on your Windows Home Server Windows Firewall

(det der IIS - hvordan tjekker jeg det ?)

Jeg har prøvet at køre Trouble-shooting igennem både MED og UDEN PC-Firewall slået til/fra - det giver ingen forskel.

Jeg har prøvet at forbinde min PC'er direkte til WHS'en med kabel (altså helt uden om routeren) - det giver ingen forskel(jo måske en lille én... den kommer ikke med helt samme fejlmeddelelse - her "bare" en besked om, at det ikke kan lade sig gøre lige nu - hvis det fortsætter skal jeg kontakte HP Product support) (her får jeg altså ikke muligheden for at vælge mellem at lade den søge igen eller indtaste navnet på serveren)

jeg har prøvet at hente den seneste connector-software - heller ikke det hjælper.

Det jeg dog IKKE har prøvet det er der, hvor du foreslår, at jeg skal slå begge Firewalls fra på min PC'er og WHS'en...

Jeg kan godt finde ud af at slå Firewalls fra på min PC'er - men jeg kan sgutte finde ud af at slå Firewall fra på min WHS - hvordan gør jeg det ? jeg synes ikke, der er nogen steder i WHS-consollen, jeg kan håndtere Firewalls ... ?

Jeg skal lige for god ordens skyld bemærke, at jeg ikke har "remote-acces" slået til på min WHS (og det har jeg i øvrigt aldrig haft...) (bare til information, hvis det nu var den vej man skulle tilgå noget Firewall-opsætning på WHS'en)

Så.........

Jeg havde godt nok en tid hos frisør'en i morgen.... men jeg tror sgu, jeg har hevet alle hår ud inden... :-(

Gode input modtages fortsat gerne

De bedste hilsner

KarstenM

chrek

• Junior medlem
  • **
Hmm okay ja ser du......:-)

jeg har prøvet at downloade toolkit'et - også hér får jeg en række fejlmeddelelser, som:

The version of the Connector software does not match the version of Windows Home Server

- Prøve og updatere din whs til den seneste update hivs den da ikke gør det automatisk.!

hvad hvis du går i computer så ude i venstre siden skulle der gerne være en der hedder netværk derunder skulle din whs gerne være. når du står i netværk så kan du finde din whs og høre klik for og vise dens webside.

ang. iis ved jeg ikke en pind om.!

- for at slå firewall fra i whs kræver den remote. ja.

Hilsen Chrek

chrek

• Junior medlem
  • **
Hej Igen

Synes det er lidt mærkeligt at du har downloadet programmet fra din server man den kan ikke indstallere det.. har du prøvet og hente hele mappen Home Server Connector Software ??? bare et forslag.
også prøve igen og indstallere det.

Chrek

Karstenm

• Jeg er ny!
  • *
Hej igen...

tusind tak for din indsats så langt.

I "stifinder" (det hedder den vel ikke længere... men den dersens "mappeoversigt") - der kan jeg under punktet "netværk" godt se min server.

Hvis jeg klikker på den under gruppen "andre enheder" (hvor jeg altså kan se den opført) får jeg samme fejlmeddelelse som ved "xxx:55000" ->"Internet explorer kan ikke vise websiden"

den er også vist under gruppen "Medieenheder" - men her kan jeg godt "få fat" i den - jeg kan bladre i de fotos mv., som ligger lagret på serveren..

jeg har kopieret hele folderen fra serveren (Windows Home Server) ud på den bærbare

Softwaren på WHS'en skulle være opdateret - den er hvert fald sat til automatisk opdatering. kører i øvrigt  version  3.3.1.35433 (dato 02/03/2010... er den i øvrigt ikke opdateret siden ? - når jeg tykker "check for updates" - siger den ,at den er opdateret.)

Jeg troede i øvrigt lige en kort overgang, at jeg "havde den" - da jeg fandt ud af, at der lå installationsfiler for hhv. 32-bit og 64-bit systemer (og min er jo 64 bit)...
men så var det jeg kopierede kun 64-bit filerne fra server-software-biblioteket ud på den bærbare, og kørte installationen igen - men igen går den "død", når den skal til at lokalisere serveren

Kan det have noget med det 64-bit-halløj at gøre ?

jeg har i øvrigt prøve at "omdøbe" navnet på min bærbare - hvis den nu ikke kunne finde ud af at installere på et computer-navn, der allerrede er registreret som "backed-up" af serveren ... men intet hjælper.....

:'(

/Karsten

chrek

• Junior medlem
  • **
Hej Igen

hvad med din bærbar er den opdateret ??? med den seneste update ???

godt du hænger i :-) .......

Har du prøvet og bruge dine administrator rettigheder ????

har snart ikke flere gode råd ellers vil jeg gerne prøve og hjælpe via teamviewer

Chrek
« Senest Redigeret: 17 Maj 2011, 19:29:02 pm af chrek »

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
I første omgang syntes jeg det er en god idé at få styr på om din klient kan få omsat navnet på serveren til en IP. Det gør det lidt nemmere at vide i hvilken retning du skal fejlsøge.

Jeg ville starte med følgende fra en CMD promt. (søg på CMD i søgefeltet når du trykker "start")
  • Ping xxx.xxx.xxx.xxx ,Hvor x´erne erstattes af den IP du ved du har. Ud fra din beskrivelse skulle brude du modtage svar.
  • Ping xxxxx ,Hvor x´erne her erstattes af navnet på din server. Som jeg læser din beskrivelse burde navneopslag fejle her, og du vil ikke modtage pakker retur.

Ovenstående vil afgøre om  problemet ligger omkring navneopslag, hvilket er ret afgørende for hvor problemet skal løses.
Min WHS: WHS 2011, Core i3-2100T, Intel DH67CF, 8GB DDR3 ram, 4*2TB Seagate LP , Fractal Array R2.

Karstenm

• Jeg er ny!
  • *
Kære begge.

tusind tak igen, for jeres bekymring for mig

chrek: du skriver, om min bærbare er opdateret med seneste "update" - hvad tænker du mere specifikt på dér ?

administratorrettigheder:  jo jeg mener, at jeg er logget på med administratorrettigheder.

Biostar:

godt point...

resultatet af "ping'erne" er følgende

"Pinger xxx.xxx.x.xxx med 32 byte data:
svar fra xxx.xxx.x.xxx: byte=32 tid=3ms TTL=128
svar fra xxx.xxx.x.xxx: byte=32 tid=1ms TTL=128

Ping-statistikker for xxx.xxx.x.xxx:
Pakker: Sendt = 4, modtager = 4, tabt =0
....."

og den anden måde (altså med navnet i stedet for ip-adresse)

ping xxxx..

Ping-anmodning kunne ikke finde værten xxxxx. kontroller navnet og prøv igen"

Så noget tyder på, at der er et eller andet med det dersens "navneopslag" som du omtaler.....

Er vi på rette vej, nu ???

har du yderligere bud ?

(jeg venter med længsel.. :-))

/Karsten

Karstenm

• Jeg er ny!
  • *
Og vil i så lige høre/se noget mærkeligt... !

jeg kender ikke noget til det "ping-halløj" i øvrigt, men jeg prøvede bare at skrive bogstaverne "ping" (altså uden nogen form for adresse el..)

så returnerer den en række "valgmuligheder" man kan gøre med kommandoen "ping" - herunder valgmuligheder "-a", der oversætter adresser til værtsnavne

så prøvede jeg at skrive:
"ping -a xxx.xxx.x.xxx"

og f..... om den så ikke skriver:

"pinger xxxxxxx [xxx.xxx.x.xxx] med 32 byte data

Ping-statistikker for xxx.xxx.x.xxx:
pakker: sendt = 4, modtaget =4, tabt =0....."

MEN HVOR DEN I FØRSTE LINIE (OVENFOR) SKRIVER BÅDE IP-ADRESSEN OG SERVERNAVNET !!!

DEN VED ALTSÅ GODT DER ER EN ELLER ANDEN SAMMENHÆNG !!!

hold kæft, jeg er forvirret !

>:(

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
Tja, jeg har et bud på en hurtig "her og nu" løsning hvis du bare vil videre.
  • Åbn notepad som administrator, dvs. højreklik og vælg "kør som administrator".
  • Åbn filen C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts, bemærk at det ikke er en .txt fil, så du skal vælge alle filer nede i højre hjørne.
  • I filen er der angivet et eksempel der gerne skulle forklare hvad formål den har. tilføj en linie som f.eks. "192.168.0.10  WHSSERVER" hvor du naturligvis erstatter ip og navn med dine egne data. Husk at der skal IKKE bruges #.
  • til sidst gemmes filen, har du ikke åbnet notepad som administrator vil du få en fejl her

Efter ovenstående ændring kan du prøve at pinge navnet igen. Nu skulle den gerne pinge din servers IP da host filen er den første der kigges i inden der laves andre navneopslag.

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
Glemte at skrive at du i din CMD promt skal skrive kommandoen "ipconfig /flushdns" inden du pinger igen.

Karstenm

• Jeg er ny!
  • *
HALELUJA... HALELUJA....

findes der et sted, man kan indstille et par hjælpsomme forum-medlemmer til en medalje ??

Nu har jeg sgu hul igennem.

godt nok kunne den ikke finde serveren "af sig selv" under installationsprocessen - men da jeg angav servernavnet, fortsatte den ligeså stille installationen...

og nu er jeg kørende...

Af hjertet tak for hjælpen

Men så llige det store spørgsmål.... Hvad var der egentligt galt - og hvorfor var der galt ???

De allerbedste hilsner

KarstenM

:) :) :) :) :)