Forfatter Emne: Fjernelse af manglende disk  (Læst 1128 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

jens@willadsen.nu

• Jeg er ny!
  • *
Fjernelse af manglende disk
« Dato: 27 Juni 2011, 02:57:42 am »
Hej

En af mine diske meldte fejl hele tiden, så jeg kørte en test på den der viste at den havde Bad blocks og producentes program kunne ikke redde den.
Så jeg forsøgte en remove på disken, den fejlede efter mange timer, hvor den skrev den ikke kunne flytte noget data.
Jeg forsøgte et par gange mere men med samme resultat, og jeg kunne heller ikke komme til at slette den fil den brokkede sig over.

Til sidst var jeg nødt til at hive disken ud og sende den til RMA, men først havde jeg dog checket med "Dublication info" at der ikke lå noget vigigt data  på den.
WHS sagde desuden at den efter de removes jeg havde kørt havde den 0% data på.

Nu har jeg dog diske til at stå som "missing" og laver jeg en remove på den brokker den sig stadig over en fil den ikke kan flytte, selv om disken slet ikke er i ???

Hvordan får jeg den HD slettet fra mit system??

Som en lille sidenote før jeg removede denne disk i starten var den 93% fuld, selv om jeg havde diske der var på 55% og 0%, skulle den ikke her have balanceret dataene ud på alle dens diske ligebyrdigt??

Jeg tænkte så den måske kun gjorde det når data kom ind i systemet, så jeg kopierede 100GB data som jeg vidste lå på den næsten fyldte HD, disk hen til en ekstern disk og tilbage igen til den folder den var før.
Til min store overraskelse insisterede den i at fylde dataene tilbage til den overfyldte disk istedet for de andre 3 diske  der alle havde mere plads til tilrådighed.
Er dette normalt eller er det en syg whs    :)

MVH Jens W