Forfatter Emne: Data tabt ?? .. Hjælp  (Læst 1738 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kristian K

• Jeg er ny!
  • *
Data tabt ?? .. Hjælp
« Dato: 22 Juni 2011, 14:18:48 pm »
Hej Alle

Jeg har kørt med WHS v1 i snart 1½ års tid (på min hjemmebyggede server) og er rimelig tilfreds:
MEN forleden begyndte maskinen at genstarte hele tiden og jeg kunne ikke komme i kontakt med den  :'(
Har i lang tid overvejet at skifte til WHS 2011 og synes selv det var en oplagt tidspunkt at skifte.
Så kommer spørgsmålet:
1) Er det muligt at flytte alle mine HD'ere med data (6GB) over på den nye installation ... kan den læse det uden videre ?
2) Har prøvet at tage en af diskene ud og tilslutte til min Win7 PC; men den kan ikke aflæse nogen data på disken ?? ... skulle man ikke uden videre kunne det ??

Har kørt med diskene som een stor HD som WHS selv styrede !
... håber ikke alle mine data er tabt  :-[

/Kristian
Kristian's Home Server:
WHS v1 - Asrock A330GC (Dual-Core Atom™ Processor 330) - 2GB RAM
HD: 1x250GB - 2x1,5TB - 3x2TB

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
Sv: Data tabt ?? .. Hjælp
« Svar #1 Dato: 22 Juni 2011, 20:03:35 pm »
Hej Kristian

Ud fra din beskrivelse bør dine data ikke være tabt. Det er dog sådan at mapperne på diskene der har været en til af "pool´et" ligger skjult. Dvs. du skal ind under indstillingerne i explore og slå visning af skjulte filer/mapper til, så burde du kunne se dem.

Ovenstående betyder at du naturligvis godt kan tilslutte dem en WHS2011 og trække data ud. Du kan dog ikke tilslutte og køre videre som før. Anbefalingen må være at tilslutte diskene og "omorganisere" data.
Min WHS: WHS 2011, Core i3-2100T, Intel DH67CF, 8GB DDR3 ram, 4*2TB Seagate LP , Fractal Array R2.

Min NAS: Synology DS-210J, 2*1,5TB WD Greenpower

Kristian K

• Jeg er ny!
  • *
Sv: Data tabt ?? .. Hjælp
« Svar #2 Dato: 22 Juni 2011, 23:34:47 pm »
Tak for svar ...  jeg vil gå igang med oprydning og "omorganisering" af mine data.

Det viste sig at mit C-drev var stået helt af  :( - så jeg er igang med en nyinstallation af mit WHS v1 på en frisk HD.
og efterfølgende tilslutning af diverse harddiske  :-\

/Kristian
Kristian's Home Server:
WHS v1 - Asrock A330GC (Dual-Core Atom™ Processor 330) - 2GB RAM
HD: 1x250GB - 2x1,5TB - 3x2TB