Forfatter Emne: Ny bil?  (Læst 2516 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Dkskynet

• Jeg er ny!
  • *
Ny bil?
« Dato: 29 Juni 2011, 23:47:33 pm »
Hej alle sammen

jeg ved ikke en skid om biler og derfor søger jeg hjælp !

ville denne her bil være et godt køb ?
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/polo/16/760086

den er nysynet men jeg tænker lidt over at den har kørt ca 260.000 km er det meget for en VW polo / denne bil ?? og hvor meget kan den klare i km ? ca

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
Sv: Ny bil?
« Svar #1 Dato: 30 Juni 2011, 10:40:49 am »
Hej

Jeg har kigget lidt på hvad tidligere ejere siger om den. Og det gennemgående tema er Rust, og mange fejl. Det der så trækker i den anden retning er at den er drift sikker, billig i reservedele.

Men da du ikke har forstand på biler som du skriver, så skal den på værksted, og så er det lige meget med billige reservedele.

Og så har den gået 260000, og det er klart ikke en fordel for bilen. Du kan risikere at når du har købt den, så ruller du nogle kilometer og så ryger der et eller andet, måske motoren. Og så er du ilde stedt.
Også selv om vi har købelov og reklamations ret.

For du er der hvor man siger bilen må anses for ikke at kunne reklamere ret meget over den.

Og så det tsidste men  :D

Den koster kun 16000.- hvilket du sikkert kan få ned. Og hvis den kører 1-4 år eller mere, ja så har du ikke tabt noget væsentligt.
Der er mange der køber en bil i den prisklasse og siger den skal køre så længe og langt den kan, så betyder det ikke noget at skulle smide 16000 igen 2-3 år senere.

/Hjalmar