Forfatter Emne: Microsoft Windows Home Server 2011 (Engelsk) (Licens og medie)  (Læst 2247 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

penoe

• Jeg er ny!
  • *
Hej.

Kører med WHS v1, og har været fint tilfreds.
Overvejer om jeg skulle skifte til WHS 2011. Er der væsentlige forbedringer, og vil den passe bedre med Win7 ?

PS: Har set at der står 64 bit ? Vil det give nogen problemer ?

Mvh
Penoe

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
Sv: Microsoft Windows Home Server 2011 (Engelsk) (Licens og medie)
« Svar #1 Dato: 26 Juli 2011, 08:04:04 am »
Hej Penoe

Jeg har selv skiftet til WHS2011 for et par måneder siden, cirka. Jeg bruger selv Windows 7 Ultimate på min stationære PC.
Der hvor jeg virkelig synes WHS2011 har rykket sig er på media deling.

Mine pc'er i huset kan nemt afspille musik, film og se billeder fra serveren.

WHS2011 har nu fået en indbygget Media "afspiller" som virker over internettet. Jeg kan afspille musik, film og se billeder fra serveren over internettet.
Har lige været på camping og børnene synes det var dejligt de lige kunne slappe af med deres Tarzan tegnefilm :)

WHS2011 kommer med den sidste nye Windows Media Player installeret, det vil sige den er DLNA kompatibel. Mit Sony Bravia TV har også DLNA og så er den også koblet på hjemme netværket. Så min server streamer direkte til mit TV uden nogle "mellem bokse". Det gælder både film, musik og billeder.

Alt det media halløjsa jeg har skrevet oven over, kan WHS2011 UDEN at man skal installere andet software på den.

WHS2011 er 64-bit, det vil sige dit server hardware skal være 64-bit kompatibel.

Har du flere spørgsmål, så skriv endelig igen  :)

/Jakob

penoe

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #2 Dato: 27 Juli 2011, 09:24:52 am »
Hej igen

Tak for svaret.

Mener nok at min HP MediaSmart Server EX490 er 64 bit ?
Lyder fint med media player, som skal prøves (har desværre ikke fjernsyn med DLNA).

Lige et tillægsspørgsmål.... vil en installering af ny SW slette filer og backup´s ?

Mvh
Penoe

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
« Svar #3 Dato: 28 Juli 2011, 16:10:42 pm »
Din EX490 burde ikke have nogen problemer i at køre 64bit. Bemærk dog at hvis dit system kun har 2GB ram er det lige i underkanten.

Du kan ikke opgradere din eksisterende installation. Det ville uanset hvad ikke være muligt da det er et skifte fra 32 til 64 bit. Ændringen i forhold til disksystemet betyder også at der ikke er nogen smart måde at gøre det på.

Min anbefaling vil klart være at få data ud af maskinen inden du begynder på noget. Om det så er ved at kopiere til ekstern drev, eller flytte data til nogen af de drev du har nu og så pille dem ud af maskinen, er op til dig. 

Bemærk at WHS 2011 ikke har "Drive Extender", du vil derfor selv skulle styre placering af data på dine diske. Alternativt skal du kigge på add-in´s som DriveBender til at klare opgaven.

Jeg har i anden anledning lavet en guide til hvordan man installere WHS 2011 på f.eks. EX490.

http://www.mediacenterblog.info/2011/06/installing-whs-2011-on-headless.html
Min WHS: WHS 2011, Core i3-2100T, Intel DH67CF, 8GB DDR3 ram, 4*2TB Seagate LP , Fractal Array R2.

Min NAS: Synology DS-210J, 2*1,5TB WD Greenpower

penoe

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #4 Dato: 28 Juli 2011, 22:39:25 pm »
Øhh, jeg tror nok jeg siger tak for dine råd..... ;)

Havde forestillet mig installationen var lige som med WHS v1, dvs. installering vha. PC, som jo gik meget nemt.

Jeg må indrømme at jeg har fortrudt et skifte. Noget over mit niveau--- men tak for gode råd og støtte.

Mvh
Penoe