Forfatter Emne: HP Proliant Microserver som WHS 2011 box  (Læst 2746 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

tille3787

• Jeg er ny!
  • *
    • højbaktilsted.dk
HP Proliant Microserver som WHS 2011 box
« Dato: 02 August 2011, 11:32:14 am »
Hej

Mit gamle WHS v1 setup er brændt sammen :-(

Jeg skal derfor til at have mig et nyt.

Jeg kan se at flere WHS hjemmesider anbefaler en kombination med HP Proliant Microserver som WHS 2011 box.

Er der nogen af jer der har erfaring med dette.

den skal næsten udelukkende fungere som filserver

Alle andre pc'ere i huset er med win 7/vista og benytter Windows mediacenter som klient mod WHS 

er cpu ok i Microserver (1.3 hz mod anbefalet 1.4 til WHS 2011) ?

Hvor meget Ram vil i tro den skal have (går ikke ud fra at den ene der følger med er nok) ?

Hvis der er nogen af jer der har en Microserver kørende, kan i så få den til at gå i dvale og vække den igen ? (ikke nødvendigvis ude fra, men internt i huset ville det være rart, men jeg kan ikke finde ud af om det er supporteret i bios/motherboard).

Alternativt, kender i andre bokse af samme type som i vil anbefale ?

vh

Peter

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
Sv: HP Proliant Microserver som WHS 2011 box
« Svar #1 Dato: 02 August 2011, 19:15:34 pm »
Hej Peter

Jeg bruger en HP Proliant Microserver som WHS2011 server. Jeg har 4GB ram i min og det fungere super godt.

Jeg har selv film, musik og billeder på min server og streamer det til mine pc'er og tv rundt i huset og det virker upåklageligt.

1.3 ghz er fint hvis serveren bare skal smide noget data afsted.

Har ikke prøvet det med dvale....

/Jakob

tille3787

• Jeg er ny!
  • *
    • højbaktilsted.dk
« Svar #2 Dato: 03 August 2011, 12:03:47 pm »
<< det virker upåklageligt

super, det glæder mig

<<Har ikke prøvet det med dvale....

Så du har den altid tændt , og det er ikke noget der giver opringninger fra elselskabet ? :-)

vh

Peter

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
« Svar #3 Dato: 03 August 2011, 12:30:17 pm »
Hvad er det præcist du ønsker? Er det tænd og sluk ud fra en tidsplan, eller ved behov?

Min WHS: WHS 2011, Core i3-2100T, Intel DH67CF, 8GB DDR3 ram, 4*2TB Seagate LP , Fractal Array R2.

Min NAS: Synology DS-210J, 2*1,5TB WD Greenpower

tille3787

• Jeg er ny!
  • *
    • højbaktilsted.dk
« Svar #4 Dato: 03 August 2011, 12:46:49 pm »
i mit gamle setup havde jeg aktiveret WakeOnLan og når så een af maskinerne i huset startede op, blev WHS også 'vækket' hvis den var gået i dvale.

jeg kunne også vække den udefra, f.eks. fra mit arbejde hvis jeg ville streame musik eller vise billeder.

det sidste blev i praksis sjældent brugt, men den interne vækning betød at serveren som regel var i dvale 2/3 dele af tiden

vh

Peter

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
« Svar #5 Dato: 03 August 2011, 16:25:01 pm »
Køre du et script på dine klienter for at sende WOL pakke afsted?

HP Microserver understøtter WOL, og WHS2011 understøtter standby ved inaktivitet. Det er ikke noget jeg har erfaring med.

Nu ved jeg ikke hvad Microserveren bruger i strøm, men min WHS baseret på en Intel i3-2100T bruger mellem 35-40w idle. Med lidt hurtig hovedregning omkring udgifter til el giver det altså ikke en besparelse der er ulemperne (i forhold til mit behov) værd. Jeg har dog lidt miljømæssige samvittigheds problemer omkring det.

Min WHS: WHS 2011, Core i3-2100T, Intel DH67CF, 8GB DDR3 ram, 4*2TB Seagate LP , Fractal Array R2.

Min NAS: Synology DS-210J, 2*1,5TB WD Greenpower

tille3787

• Jeg er ny!
  • *
    • højbaktilsted.dk
« Svar #6 Dato: 03 August 2011, 16:35:26 pm »
ja jeg mener det var en lille utility der både var plugin til whs v1 og som installeredes påalle klienter, men jeg kan sgu ikke rigtig huske det.

ligemeget, hvis HP understøtter det, kan jeg forsøge mig igen, det skal sikkert alligevel laves på en lidt anden måde nu end den gang.