Forfatter Emne: Styresystem til Hp mediasmart Server EX470  (Læst 1861 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Langendorf

• Jeg er ny!
  • *
Styresystem til Hp mediasmart Server EX470
« Dato: 05 Februar 2013, 21:38:57 pm »
Jeg har for lang tid siden købt mig en Hp mediasmart Server EX470, som jeg ikke fik brugt at gav den til min far. Men nu har jeg så fået den igen og vil have den op at køre.

Men hvordan skal jeg gribe det an? har ikke holdt mig opdateret om software til dem. Så jeg ved ikke hvad der er bedst at indstallere på den. Har adgang til de fleste styresystemer via min skole.

Den skal primært bruges til at streame film og musik fra. Men backup vil også være en god ting. Men da der kun er plads til 4 diske, er jeg lidt i tvivl om hvordan det skal gøres. Har flere diske liggende men ingen som er ens i fabrikat og model. Kan jeg godt starte med én 2tb disk og så tilføje en som bliver spejlet og senere gøre det samme med de resterende 2 bays?
Mvh Langendorf

WHS: HP EX47x 3*500GB - Win7: Intel I5 3*1TB - Popcon Hour A-110 250GB

Langendorf

• Jeg er ny!
  • *
Sv: Styresystem til Hp mediasmart Server EX470
« Svar #1 Dato: 06 Februar 2013, 22:48:57 pm »
Slet ingen?
Mvh Langendorf

WHS: HP EX47x 3*500GB - Win7: Intel I5 3*1TB - Popcon Hour A-110 250GB

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
Sv: Styresystem til Hp mediasmart Server EX470
« Svar #2 Dato: 11 Februar 2013, 09:54:25 am »
Hej Langendorf

Beklager den lange svar tid, jeg har ikke haft tid i den sidste tid.

Men start.: Hvad styresystem kører du?
EX470 er jo beregnet til at køre Windows Home Server V1

Men jeg ville nok tage en Windows Home Server 2011.
Jeg er desværre helt blank på installation på EX470 (Det er noget med en manglende skærm  ;))

Ang. Harddiske betyder det som sådan ikke noget hvilket mærke og størrelse de har hvis du bruger et af de 2 addin der er til WHS 2011, Drive Bender  og Stabelbit Drivepool. Betalingssoftware desværre, men vist ikke så dyrt.
Med en af de 2 addin kan du tilfæje og fjerne harddiske af forskellige størrelser.
De styrer også din sikkerhed, så hvis en harddisk går i stykker, så ligger dine data dobbelt. Det skal du godt nok sætte op på mappe niveau.

Omkring skærmen kom jeg til at tænke på at en USB til VGA adapter måske kan løse det problem at der ikke kan sættes en skærm direkte i maskinen.

/Hjalmar

Håber det er nok.