Forfatter Emne: Div. spørgsmål til den nye WHS ?  (Læst 1553 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Pyrotek

• Junior medlem
  • **
Div. spørgsmål til den nye WHS ?
« Dato: 02 August 2011, 14:28:56 pm »
Kan den indstaleres uden at være på netværk for så senere at kunne gå hurtigere fra den gamle WHS til den nye?
Jeg ved at "storage pool" er væk! men er der "folder dublikaton" eller er man der også nødt til at sætte noget RAID op? Håber godt nok den selv kan spejle diskene !
Er det problemfrit at skifte "connector software" fra version 1 til version 2 på klienterne?
Min Server:
CPU: Intel Core i3 4130T 2.9 GHz
Bundkort: Intel Desktop Board DQ87PG
RAM: 8 Gb. Crucial DDR 3 1600.
OS disk. Intel 730 SSD 240 Gb.
Back-up Disk. Seagate LP. 2 Tb.
Video folder 2* Seagate Desktop HDD.15  4 Tb. Mirror.
Foto, Musik o.a. folder 2* WD Green 1 Tb. Mirror.

Pyrotek

• Junior medlem
  • **
Sv: Div. spørgsmål til den nye WHS ?
« Svar #1 Dato: 17 November 2012, 10:15:37 am »
Ja så fik jeg prøvet den nye WHS 2011 og kan derfor svare på nogle af de spørgsmål som jeg engang selv svarede på!
Nej WHS 2011 kan kun instaleres hvis den har adgang til et netværk hvis ikke stopper instalationen indtil der er et net.
Ja man kan fonfigurere en disk som er back-up for de andre diske og så fortælle hvilke mapper der skal spejles.
Ja der kan kun køres med en type connector software på en pc ad gangen. Du kan kun instalere den ny hvis den gamle er væk.
ALt i alt efter at have testet den nye WHS er valg faldet på at den gamle bliver og den nye bliver solgt igen da den ikke byder på noget nyt i forhold til det vi bruger WHS til her i huset (streaming og back-up) og til det er den gamle super og meget nemmere at bruge da den har storage pool.
Dog har jeg valgt at opgradere lidt på hardware men det kan i læse om i en anden tråd.
Min Server:
CPU: Intel Core i3 4130T 2.9 GHz
Bundkort: Intel Desktop Board DQ87PG
RAM: 8 Gb. Crucial DDR 3 1600.
OS disk. Intel 730 SSD 240 Gb.
Back-up Disk. Seagate LP. 2 Tb.
Video folder 2* Seagate Desktop HDD.15  4 Tb. Mirror.
Foto, Musik o.a. folder 2* WD Green 1 Tb. Mirror.

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
Sv: Div. spørgsmål til den nye WHS ?
« Svar #2 Dato: 17 November 2012, 12:01:53 pm »
Hej Pyro

Jeg skrottede mine 2 WHS V1 for 6-7 måneder siden.

Jeg er meget tilfreds med min server, og det du nævner du bruger din til det synes jeg den nye gør noget bedre.

Men nu er jeg også IT mand og beskæftigere mig med servere til hverdag, så jeg gør nok noget andet med min end den egentligt var beregnet til ;)

Og der er den 10 gange bedre end WHS V1 som er bygget på en version 2003 server.

/Hjalmar