Forfatter Emne: Spejling / backup  (Læst 2046 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Calimic

• Jeg er ny!
  • *
Spejling / backup
« Dato: 18 August 2011, 21:59:44 pm »
Hejsa

Vedr. HP Mediesmart EX490

Jeg har lige købt en ekstra disk som jeg vil bruge til backup. Jeg mener at man skulle kunne sætte serveren til at tage automatisk backup, således at den kører som et spejl at den primære disk. Er det ikke korrekt?. Men hvordan sætter man det op, for jeg syntes ikke lige det vil lykkes for mig.

1) sæt disken i, og vælg "how do you want to use the hard drive"
2) jeg vælger så  "use the hard disk to backup files.........."
3) men det er vel ikke gjort med det ?
4) skal man evt. gå ind i shared folder og vælge duplication på de mapper man ønsker at tage backup af ?. Jeg har forsøgt, men får ikke lov til at sætte flueben i "enable folder dupliction" :-(

Nogen der har et bud ?

På forhånd tak

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
Sv: Spejling / backup
« Svar #1 Dato: 20 August 2011, 08:21:19 am »
Hej Calimic

Hvis du vil lave Folder duplication skal du Add din disk til pool'en, derefter kan du så vælge Folder Duplication.  Serveren laver så selv en backup af folderen og sørger for at backup'en ligger på en anden disk end den "rigtige".

Jeg har ikke prøvet at det med at "use the hard disk to backup files..........", så det kan jeg ikke lige svare på.

Mvh Jakob

Calimic

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #2 Dato: 20 August 2011, 16:23:22 pm »
Takker for svaret, men kan du forklare "Add din disk til pool'en" lidt nærmere, hvordan gør man det ?

Poolen er selvfølgelig serven :-)

Jeg har forsøgt med Folder Duplication under formateringen af disken, men afkrydsningsfeltet er nedtonet, og derved får jeg ikke lov til at vælge det ...
« Senest Redigeret: 20 August 2011, 16:43:19 pm af Calimic »

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #3 Dato: 20 August 2011, 17:57:04 pm »
Når man sætter en ny disk i, spørger den efter om man vil bruge den som backup disk eller om man vil add den til pool'en.
Du skal vælge add den til pool'en.

Calimic

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #4 Dato: 20 August 2011, 18:47:11 pm »
Hej igen

Så virker det sørme, havde dog gjort som tidligere, men det var som om at disken lige skulle tages ud af serveren, og lave installationen en gang mere.

Takker mange gange