Forfatter Emne: McAfee Antivirus Plus og mistet adgang til WHS  (Læst 5591 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jesper2603

• Jeg er ny!
  • *
McAfee Antivirus Plus og mistet adgang til WHS
« Dato: 04 September 2011, 21:42:43 pm »
Jeg har en stationær XP maskine, hvor jeg har installeret McAfee Antivirus Plus - og nu virker min mapning af de forskellige mapper på WHS ikke, jeg kan ikke logge på via remote desktop og Consol'en kan ikke startes.

På min laptop kører jeg også McAfee (i en anden version) og der har jeg adgang.

Har klikket portnumrene 80-137-139-443-1900-2869-3389-4125-5000-5357 til som lovlige. Jeg bruger WHS som Squeezeserver, dokument og billedelager.

Kan godt regne ud at det nok er McAfee der er synderen, men hvad gør jeg ? ???

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
Sv: McAfee Antivirus Plus og mistet adgang til WHS
« Svar #1 Dato: 05 September 2011, 20:23:13 pm »
Hej Jesper

Citér
Har klikket portnumrene 80-137-139-443-1900-2869-3389-4125-5000-5357 til som lovlige.
Jeg går ud fra det er i Mcafee firewall'en ?

Ellers skal du tjekke dit netkorts forbindelser/indstillinger. Nogle antivirus/security suites ligger selv et noget in der, som kan forhindre en masse ting.

Jeg bruger Kaspersky, men det kørte fint fra start.

Har prøvet comodo og der kunne jeg ikke få det til at virke

Ellers må du ind på Mcafee's forum og spørge der :)
« Senest Redigeret: 05 September 2011, 20:25:58 pm af Jakob »

Jesper2603

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #2 Dato: 07 September 2011, 08:29:46 am »
Jeg prøvede så at afinstallerede McAfee Plus - afbrød internetforbindelsen (men stadig routerforbindelse til WHS), genstartede workstation - ingen ændring uden viruskontrol og firewall.

Beskeden "Cannot open Windows Home Server shares. Please check the access permissions and try again".

Forstår ikke hvorfor min laptop må tilgå serveren og workstation ikke ????? >:(

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #3 Dato: 08 September 2011, 15:42:07 pm »
Jeg vil nok prøve at geninstallere connector softwaren og se om det virker. Derefter kontroller om whs'en og din pc er "up to date" med windows update

Jesper2603

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #4 Dato: 08 September 2011, 21:09:09 pm »
Jeg har prøvet begge dele - uden held.

Beskeden om manglende adgangsrettigheder er også testet. Kontoen "Guest" er aktiv og burde give adgang til alle data.

Har prøvet at tilgå WHS via Remote desktop - uden held. adgangsrettigheder ikke i orden. Som om der sker et eller andet med workstation info så WHS ikke får de korrekte adgangsinfo??????

Adgang til WHS via Remote DT har fungeret uden prblemer før.

Ikke nemt !!

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
« Svar #5 Dato: 09 September 2011, 08:35:02 am »
Har prøvet at tilgå WHS via Remote desktop - uden held. adgangsrettigheder ikke i orden. Som om der sker et eller andet med workstation info så WHS ikke får de korrekte adgangsinfo??????

Hvor fejler det? Kan du slet ikke komme på, eller er det ved logon?
Min WHS: WHS 2011, Core i3-2100T, Intel DH67CF, 8GB DDR3 ram, 4*2TB Seagate LP , Fractal Array R2.

Min NAS: Synology DS-210J, 2*1,5TB WD Greenpower

Jesper2603

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #6 Dato: 09 September 2011, 14:03:56 pm »
På workstation (problemmaskinen) kan jeg ikke tilgå de shared mapper, ikke logge på console og ikke logge på via Remote desktop. Alle 3 ting kunne jeg for nogle dage siden.

Fra laptop kan jeg tilgå mapper og bruge console - denne maskine har ikke remote desktop installeret.

Og det startede da jeg installerede McAfee Plus. Jeg har prøvet at tilføje porte - afinstallere McAfee og intet hjælper.  :'(

Jesper2603

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #7 Dato: 09 September 2011, 14:06:31 pm »
Og fejlmeddelelsen tyder på adgangskontrollen. Guest konto er aktiveret (ellers ville laptop jo også have et problem.

Har også prøvet at tilføje en administratorkonto - ingen adgang fra desktop-maskinen via Remote Desktop.  ???  ???  ???

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #8 Dato: 10 September 2011, 10:07:27 am »
Sidste udvej - nogen gang en god udvej, er at lave en gendannelse af din arbejdsstation via den der er i windows. Men vent lige lidt med det, da der jo kan være andre der har et svar :)

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #9 Dato: 10 September 2011, 10:15:12 am »
Fandt lige denne guide på Mcafee om deres removal tool http://service.mcafee.com/FAQDocument.aspx?id=TS100507

Der er et link i teksten til removal tool

Jesper2603

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #10 Dato: 11 September 2011, 17:15:11 pm »
Tak for forslaget med McAfee's egen hovedrengøring. Fjernede således al McAfee - og samtidig forbindelsen ud i verden. Kørte uden viruskontrol og turde ikke med en aktiv internetforbindelse.

Men lige lidt hjalp det - må være noget andet end McAfee. Og meddelelsen tyder jo også på noget med manglende adgangsrettighed.

Fjernede alt med Home connector - genstartede maskinen - og installerede forfra. Der må dog ligge noget info et sted, for indstillingen med "ingen backup af tilknyttede pc'ere" huskede installationsprogrammet.

Og lige lidt hjalp det. Ingen adgang til WHS.  >:(  >:(  >:(

Jesper2603

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #11 Dato: 16 September 2011, 11:05:02 am »
Har prøvet MS Connector Troubleshooter. Fjernede UPnP i router og tilføjede port 55000, 56000, 1138 på workstation - og vupti så fik jeg adgang - i 15 minutter, så var det som om min internetforbindelse blev afbrudt - og væk var adgangen.

Prøvede så at køre MS Connector Troubleshooter (MS-CT) - og fik denne fejlmeddelelse. Lyder som om WHS's ip-adresse ikke er entydig. Har tildelt den en fast IP-adresse i router - for længe siden.

Fejlmeddelsen fra MS-CT:
"Your server name is not resolving to an IP address. As a result, the Connector software cannot install successfully.

Check the following issues:

Ensure that your home server and home computers are on the same network. For most home networks, this means that your home computers and home server are connected to the same broadband router.

Name-resolution queries for the computers on your home network are forwarded to the DNS servers at your Internet service provider (ISP). These queries cannot succeed if your ISP does not know about the computers on your home network, or if they do succeed, the IP address will be for a computer outside your home network.

If you use a DNS server at home to resolve names, ensure that it contains the appropriate records for the all of the computers on your home network (including your home server).

Examine the other test results for additional and related information.

For more information about Windows name resolution, NetBIOS, HOSTS files, and other name-resolution possibilities, see "Host Name Resolution" at the Microsoft Web site (http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=98161)."

Hvem kan hjælpe ?

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
« Svar #12 Dato: 16 September 2011, 15:18:40 pm »
Umiddelbart indikeres der at du har et DNS problem på klienten. Dette kan du nemt teste ved f.eks.

• Åbn cmd.exe
  • ping servernavn (f.eks. "ping server"
  • Ping server ip (f.eks. "ping 192.168.0.10")

Du kan også prøve at tilgå fjernskrivebord via hhv. servernavn og IP adresse.

Er problemet DNS vil du kunne pinge og bruge remote desktop via ip.
Min WHS: WHS 2011, Core i3-2100T, Intel DH67CF, 8GB DDR3 ram, 4*2TB Seagate LP , Fractal Array R2.

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
« Svar #13 Dato: 16 September 2011, 15:23:02 pm »
Jeg har i en tidligere post skrevet følgende vejledning til at omgå DNS/NetBios problemer

Tja, jeg har et bud på en hurtig "her og nu" løsning hvis du bare vil videre.
  • Åbn notepad som administrator, dvs. højreklik og vælg "kør som administrator".
  • Åbn filen C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts, bemærk at det ikke er en .txt fil, så du skal vælge alle filer nede i højre hjørne.
  • I filen er der angivet et eksempel der gerne skulle forklare hvad formål den har. tilføj en linie som f.eks. "192.168.0.10  WHSSERVER" hvor du naturligvis erstatter ip og navn med dine egne data. Husk at der skal IKKE bruges #.
  • til sidst gemmes filen, har du ikke åbnet notepad som administrator vil du få en fejl her

Efter ovenstående ændring kan du prøve at pinge navnet igen. Nu skulle den gerne pinge din servers IP da host filen er den første der kigges i inden der laves andre navneopslag.

Jesper2603

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #14 Dato: 16 September 2011, 16:35:04 pm »
1. Ping på IP giver fint svar
2. Ping på WHS giver ikke svar
3. Indsat WHS-ip i HOSTS
4. Ping på server giver svar

- men ingen adgang til serverdata  >:(