Forfatter Emne: Får fejl når min HP mediasmart server starter.  (Læst 2310 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Popsi

• Jeg er ny!
  • *
Får fejl når min HP mediasmart server starter.
« Dato: 06 September 2011, 20:28:04 pm »
Hej med jer.

Jeg er ny udi i WHS.. Har lige købt en brugt HP mediasmart EX490... Har opgraderet celeron cpuen til en core duo Intel E5500 cpu som ser ud til at køre fint.. MEN... jeg har problemer med at en feature ikke kan startes ved opstart... ?? Får mulighed for Retry eller skip indlæsning...Hvis jeg trykker skip kan den godt boote ind i HP shell men ved retry så stopper den med at indlæse?

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde ud af hvilken feautur der ikke kører?

Jeg har også bøvlet med Twonky som sad fast ved en video fil under media skanning som forårsagde at den gamle celeron kørte 100% og endte med at fryse maskinen... det ser dog ud til nu at være løst..

Mvh Popsi.

Popsi

• Jeg er ny!
  • *
Sv: Får fejl når min HP mediasmart server starter.
« Svar #1 Dato: 09 September 2011, 12:13:36 pm »
Hej igen.

Jeg løste problemet.. Men har nu et nyt... mine shares kan ikke længere ses på bla. min WDTV live... eller for den sags skyld på nogen af min pcer.... Dette er for mig et stort problem da det var den vigtigste grund til at købe denne server... Har forsøgt en masse men stadig intet... kan godt få forbindelse med serveren men mine shares ses ikke.. På WDTV live kan jeg se twonky mediaserver samt PS3 mediaserveren som jeg har installeret... men ikke mine shares....??

Er der andre der har oplevet det problem..

Lidt Generelt om WHS.....
Jeg købte serveren fordi den kørte whs med de muligheder det giver for at installere addins mv...... Jeg må sige... hold op jeg har haft bøvl med at få det til at virke.. Min Qnap som jeg har kørende har ikke givet problemer overhovedet i forhold til denne WHS server... måske jeg bare skal leve med Qnappens begrænsinger og så sælge denne bøvler af en server... hmmmm Det virker som om det er lige så ustabilt og drilsk som Vista var..
Nogen der ved om en opgradering til WHS 2011 giver større stabilitet... Win7 er jo et rigtigt godt styre system..

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #2 Dato: 10 September 2011, 10:05:23 am »
Hej

Jeg har aldrig haft problemer med shares eller noget, hverken på WHS v.1 eller WHS2011. Så jeg kan ikke lige hjælpe dig på det område.
Jeg har haft problemer med Twonky på en Mediasmart, da den tog al cpu kraften og så frøs den pga af det. Ellers må du prøve at tjekke rettigheder på mapperne igen via konsollen og/eller højre klikke på en mappe og egenskaber.

Men jeg vil sige at WHS2011 er noget mere minded på media streaming og deling. Den kommer jo med Windows Media player 11 som standard, som jo fungere med mange ting. Så jeg er glad for at have købt WHS2011.

/Jakob

Popsi

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #3 Dato: 11 September 2011, 20:54:14 pm »
Hej Jakob

Jeg er også ret uforstående overfor det her problem. Jeg har reetableret serveren og den fungerede fint indtil jeg havde opdateret alt fra winupdate.. herefter kunne jeg igen ikke se whs som en computer i netværkssteder... det kunne jeg forinden. Jeg kunne endda streame en iso film til min WDTV live over shares...  men så forsvandt det igen... og jeg har ikke kunnet siden... Jeg er lige nu ved at reetablere den igen og vil så prøve at slå winupdate fra og se om det er en update der driller...

Jeg har læst en masse på nettet men ikke fundet noget brugbart... Jeg tænker dog at det må være noget i serveren der går galt da jeg slet ikke kan se nogen computere i workgroup her....Jeg prøver lidt endnu..

Popsi

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #4 Dato: 17 September 2011, 17:44:27 pm »
Hej igen.

Har åbenbart endelig løst problemet... Jeg kan stadig ikke se noget i Workgroup men nu kan jeg se shares fra min WDTV live og det var målet.. For andre med samme problem så løste jeg det ved at starte og sætte  disse 2 services på Automatisk: Network DDE og Network DDE DSDM disse skulle WDTV Live bruge for at finde serveren og de var ikke slået til pr. default.

chrek

• Junior medlem
  • **
« Svar #5 Dato: 19 September 2011, 19:23:48 pm »
Okay har også en whs version1 og en wdtvlive, hvor der nogen gange er problemer... men hvor sætter jeg de to service til henne ???

på forhånd tak

/Chrek

Popsi

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #6 Dato: 24 September 2011, 08:08:02 am »
Hej Chrek

Du skal gå ind på desktoppen i din server... pege på My computer ikonet på skrivebordet (eller i start og My Computer) og højre klikke.. i menuen der kommer vælger du manage..... for neden i computer managment programmet ser du et ikon der står Applications and Services udvid den og klik på services.... herefter finder du de 2 services...Network DDE og Network DDE DSDM.. dobbelt klikker på dem og sætter dem hver især til automatisk opstart hvis de ikke allerede er sat til Automatisk... derefter genstarter du din server....