Forfatter Emne: Remote Acces samt tilgåelse med TeamViewer v.hj.a Android tablet.  (Læst 3459 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Fisch

• Junior medlem
  • **
Hej alle ;)!

Det er godt nok et stykke tid siden jeg har været herinde, da studielivet ikke er nogen fryd :)
Jeg håber i kan oplyse min verden, da jeg simpelthen er gået kold på dette problem.

Problemet starter i, at jeg tilgår min server (HP EX490 - WHS 2003) med fjernskrivebord over Windows 7 og åbner nogle mapper eller programmer. Herefter logger jeg på med min android tablet med TeamViewer som jeg har hentet gratis til privat brug (både på serveren og tabletten). Her kan jeg fint se de forskellige mapper og programmer der er åbne på tabletten.

Problemet ligger så i, at hvis jeg så lukker fjernskrivebordet på windows 7 computeren og reconnecter på Android tabletten, så er de programmer og mapper ikke åbne. Skrivebordet kommer fint frem, men der er intet andet åben(efter jeg er logget ind som normalt med Administrator settings). Hvis jeg så åbner fjernskrivebord på windows 7 computeren, så er mapperne og programmerne stadig åbne?

Håber nogle kan hjælpe mig med dette problem, da det er ærgerligt jeg ikke kan fjernstyre min server på min tlf uden at skulle åbne min gamer computer. I må ligeledes skrive hvis det ikke er klart formuleret ;)

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
Sv: Remote Acces samt tilgåelse med TeamViewer v.hj.a Android tablet.
« Svar #1 Dato: 13 Oktober 2011, 16:30:59 pm »
Hej Fisch

Har du prøvet denne app til din mobil ?

http://www.whsphone.com/

Ved ikke om det kan hjælpe dig med problemet

/Jakob

Fisch

• Junior medlem
  • **
« Svar #2 Dato: 13 Oktober 2011, 16:44:06 pm »
Hej Jakob
Tak for din hurtige respons :)

Ja jeg har haft kigget lidt på den, men umiddelbart synes jeg kun man kan tilgå de "shared files" music mv. og så lige de forskellige alerts fremkommer.
Den del jeg søger er, at jeg kan fjernstyre hele serveren. Dermed forstået, at jeg kan gå ind i hvert enkelt program jeg har installeret og tilgå den på skrivebordet.

Håber det gav lidt bedre mening af mit problem.

- Fisch

Fisch

• Junior medlem
  • **
« Svar #3 Dato: 13 Oktober 2011, 19:13:14 pm »
Nå jeg har fået løst problemet.

Jeg installerede blot TeamViewer på min Windows 7 maskine også! og så virkede det.
Umiddelbart vil jeg tro at det har været nogle problemer i forhold til Users! At med fjernkontrol har den logget på Administrator på en måde og med TeamViewer noget andet. Selvom jeg direkte selv skrev Administrator og dennes adgangskode ved WHS 2003 login. Men problemet er løst ;) Så bliver det bare TeamViewer at fortrække :)

- Fisch

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #4 Dato: 05 November 2013, 18:43:24 pm »
TDC har lige installeret en Netopia 3347 Router hos mig i forbindelse med en IP Scale løsning
Routeren kan ikke selv konfigurere så TDC spørger mig om IP der skal peges på.

Hej

Kan du ikke lige uddybe dit spørgsmål lidt? er det din interne ip de skal have, fx 192.168.1.1??

Du må også gerne oprette et nyt emne, så er det lidt nemmere at finde rundt i  ;)

/Jakob

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #5 Dato: 06 November 2013, 11:09:12 am »
Hej Adem og Jakob

Der er flere emner der omhandler dette problem, og de oplysninger TDC skal have er portforward og servererens faste IP
Link til artiklen hvor jeg beskriver hvilke porte det drejer sig om.
http://www.whsforum.dk/forum/index.php?topic=999.msg2277#msg2277

/Hjalmar