Forfatter Emne: Reallocated Sectors Count på system hdd!  (Læst 1934 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Fisch

• Junior medlem
  • **
Reallocated Sectors Count på system hdd!
« Dato: 24 Oktober 2011, 21:41:21 pm »
Hej alle!

Jeg har nu fået en Reallocated Sectors Count på min system harddisk!
Jeg tænkte på hvad mulighederne er for at ordne dette mest smertefrit?
Min system hdd er en 1 tb disk. Kan jeg købe en 2 tb disk og isætte denne til pool'et og herefter trække min system disk ud, for at den skulle lægge al sit indhold over på den nye disk? Eller er dette simpelthen ikke muligt? Håber i kan hjælpe mig, da jeg ikke ønsker at skulle formatere min WHS

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
Sv: Reallocated Sectors Count på system hdd!
« Svar #1 Dato: 30 Oktober 2011, 13:30:58 pm »
Hej fisch

Vi har vist glemt dit spørgsmål  :o

Jeg kan ikke selv lige svare på spørgsmålet, men håber en af de andre kan.....

/Jakob

Fisch

• Junior medlem
  • **
« Svar #2 Dato: 01 November 2011, 21:42:28 pm »
Hej alle.
Jeg har grundet meget arbejde ikke fået undersøgt yderligere og ønsker stadig at nogle af jer kloge hoveder har et svar.
Jeg kan ikke være den eneste der er uheldig at mit system drev står af :-)
Jeg har set at man ikke umiddelbart kan smide en større disk i og derefter blot hive system disken ud at poolet

chrek

• Junior medlem
  • **
« Svar #3 Dato: 07 November 2011, 20:12:10 pm »
så vidt jeg ved kan man ikke bare skrifte sin system harddisk ud (c drevet) med en der er større, men man kan clone den med en 2 tb disk. så for du dit c drev igen samt dit lager drev + den 1 tb overskuds lager om du så kan add til din samlet pool....

har ikke selv prøvet men der er vist forskellige infomationer på selve disken som whs bruger kig her

:http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.mediasmartserver.net/forums/viewtopic.php%3Ff%3D3%26t%3D6826&ei=_x5PTJK-HY__OZL9iLYB&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=5&ved=0CEcQ7gEwBA&prev=/search%3Fq%3Dwhs%2Bstorage%2B50%2525%26hl%3Dda%26prmd%3Ddf

Håber det hjælper ....

Indra

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #4 Dato: 11 Februar 2012, 11:29:55 am »
Jeg har flere gange skiftet system disken ud på WHS 1.

Hver gang har været med hjertet oppe i halsen for det er som regel uklart hvor dylen ens data egentlig befinder sig.

Min konfiguration har været 3x1 TB disks. Systsemdisken har en 20GB partition + retsten til data. Jeg har duplication på alle Shares.

De gange jeg har kørt operationen har jeg valgt "Recovery" under installation. Her bevarer WHS alle data (de ligger på de to andre diske). Backups plejer at forsvinde...det har ikke været et issue for mig.

vh Indra