Forfatter Emne: Backup af mappe direkte? Eller kun på share?  (Læst 1363 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

ITemplate

• Jeg er ny!
  • *
Backup af mappe direkte? Eller kun på share?
« Dato: 29 Oktober 2011, 20:20:16 pm »
Hej forum,

Det backup software jeg har fået kan ikke tage backup af shares eller "subst" drev. Jeg mener at have læst at man ikke må tilgå filer på en WHS server direkte pga Drive Extender. Hverken til backup eller andet. Er der noget om den snak?

Jeg har 2 drev (C,D på 3 diske) og det er jo fristende at tilgå "D:\Music" :)

--
Werner

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
Sv: Backup af mappe direkte? Eller kun på share?
« Svar #1 Dato: 30 Oktober 2011, 05:52:43 am »
Hej Werner

Citér
Jeg mener at have læst at man ikke må tilgå filer på en WHS server direkte pga Drive Extender. Hverken til backup eller andet. Er der noget om den snak?

Jeg vil sige at jeg tit har tilgået mine filer via D:\Music og sådan noget og jeg synes ikke jeg har oplevet fejl. Men om der er en risiko for fejl ved jeg ikke...

Jeg har før brugt et backup synkroniserings program til at lave backups og til at dele filer med og der tilgår den jo direkte i mapperne, vil jeg da mene

/Jakob

ITemplate

• Jeg er ny!
  • *
Sv: Backup af mappe direkte? Eller kun på share?
« Svar #2 Dato: 30 Oktober 2011, 10:05:32 am »
Hej Jacob,

Tak for dit svar. Mit spørgsmål er udledt af bland andet dette indlæg:
http://social.microsoft.com/Forums/en-US/whsfaq/thread/cf354b5d-b37b-4b7f-a0d5-8e573697777f

Se det med rødt. Jeg tror dog selv at det her er to-delt. Forstået på den måde at der kan skelnes mellem skrive og læse. Jeg mener - hvordan kan en læsning skade data? Og du kan vel for pokker ikke læse data "halvt" :). Nå, men det var mine tanker - tak for dine, jeg tror bare jeg klør på med backuppen.

EDIT: Fik et tilsvarende svar på wegotserved:
http://forum.wegotserved.com/index.php/topic/21455-should-i-only-access-data-through-shares/

--
Werner

« Senest Redigeret: 30 Oktober 2011, 10:08:25 am af ITemplate »