Forfatter Emne: Remote access kan ikke åbnes  (Læst 3001 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

APC

• Junior medlem
  • **
Remote access kan ikke åbnes
« Dato: 25 Januar 2012, 18:03:41 pm »
TDC har lige installeret en Netopia 3347 Router hos mig i forbindelse med en IP Scale løsning
Routeren kan ikke selv konfigurere så TDC spørger mig om IP der skal peges på.
TDC har prøvet 192.168.1.1 og 192.168.1.3 og 192.168.1.6.
192.168.1.6 står under server setting og more details.
Det virker ikke når jeg laver turn on - men taster jeg 192.168.1.6 i browseren kommer jeg til en side der siger sikkerhedscertifikatet ikke er ok. Fortsætter jeg alligevel kommer jeg igennem.

Hvad skal TDC sætte pegepinden på og hvad skal jeg gøre???

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
Sv: Remote access kan ikke åbnes
« Svar #1 Dato: 26 Januar 2012, 20:06:43 pm »
Hej Apc

Jeg forsøgte at svare dig fra min arbejdsplads, men det væltede hele tiden ind med opgaver, så jeg måtte droppe det  :(

Nå men jeg har et link til dig. Bemærk dog at det ikke er sikkert denne opsætning vil virke, da det her virkede på den gamle WHS Server (jeg ved ikke lige om det er den eller den nye 2011)
http://www.homeserverland.com/wiki/index.php/Netopia_3347_Gateway_for_Windows_Home_Server_Remote_Access

Men hvis det er 2011 så er det lidt anderledes.

Der er det "kun" portforward de skal lave for dig.

Det er NAT settings det handler om.
Du skal få lavet 3 regler, som jeg har kaldt WHS01, WHS02, WHS03, god fantasi, ikk  ;D

Alle regler skal pege på din server IP. Husk serveren skal have fast IP.

Regel 1 er protokol TCP, start port 80 og stop port 80
Regel 2 er protokol TCP, start port 443 og stop port 443
Regel 3 er protokol TCP, start port 4125 og stop port 4125

Husk HTTP port 80 skal laves om til f.eks. 8080.

Men da det er TDC har de sikkert lavet den om allerede, for ellers har du selv mulighed for at komme ind i routeren hvis du kan finde password frem, hvilket dog ikke er sansynligt  :D

Som en bibemærkning har jeg også lavet nogle regler for portforward, som jeg synes får det hele til at glide lidt nemmere.

Og så som en sidste bemærkning igen  ::) Så kan du jo smide routeren på porten og selv købe en du har fuld adgang til. Jeg har sat routere op hos andre, godtnok samme mærke.

Jeg har købt en Draytek 2820N router som er det man kalder en multi router, for den er lidt lige glad med om det er TDC, Telenor, Yousee, Telia etc. Den kan groft sagt sættes op mod alle udbydere.
Og allerbedst synes jeg, jeg har 2 linjer ind i huset, en Telenor og en TDC som den bare kører mega med.

/Hjalmar

APC

• Junior medlem
  • **
« Svar #2 Dato: 28 Januar 2012, 19:41:27 pm »
Hej Hjalmar
Tak for svaret
Jeg har prøvet at komme ind i routeren wia hhtp://192.168.0.1 som der står i linket
jeg kan ikke komme ind selvom TDC siger de har åbnet den

Jeg fik min maskine konfigureret af forhandleren med WHS 2011. Da var routeren ikke sat til
Kan det være en fejl at WHS softwaren ikke er indlagt med Netopia 3347?
Skal jeg prøve at køre installation af WHS softwaren igen medens Netopia 3347 er sat til?
Jeg bliver ved med at få fejlen at UPnP er turned off

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #3 Dato: 29 Januar 2012, 12:06:30 pm »
Hej APC

Nej, det er ikke nogen af de ting du nævner der får det til at fejle.

Og at TDC siger du kan komme ind i routeren kan forstås på flere måder.
1. De kan have givet dig adgang til routerens indre, men har du fået login og password?
2. De har lavet de ændringer du har foreslået! Og mener derfor du kan det du skal med WHS v1

UPnP fejler også hos mig, det er vist det samme hos mange andre, og jeg tager mig ikke af det, for alt virker som det skal for min router.

Som du har skrevet har du slået "Remote Wep Access" og den fejler der (hvilket som jeg skrev den gør hos mig også)
Har du kørt domain setup igen efter de ændringer TDC har lavet?

Hvis du har skal du kunne komme siden f.eks. apc.homeserver.com

Hvis du kan komme ind der virker det som det skal.
Jeg ville gene skrive meget mere til dig, men tænker det nok er bedst at tage lidt af gangen.

/Hjalmar

APC

• Junior medlem
  • **
« Svar #4 Dato: 29 Januar 2012, 17:59:46 pm »
Hej Hjalmar
Nej jeg har ikke fået login og brugernavn  >:(
Jeg har fået adgang til alle de "flueben" du kan se nedenfor. Siger de dig noget?
Jeg har fået et domænenavn xxx.homeserver.com men det virker ikke, men set up for remote access viser jo også "router is not working"!
Hvad kan jeg gøre?

<?xml version="1.0"?>
-<root xmlns="urn:schemas-upnp-org:device-1-0"> -<specVersion> <major>1</major> <minor>0</minor> </specVersion> <URLBase>http://192.168.1.1:80</URLBase> -<device> <deviceType>urn:schemas-upnp-org:device:InternetGatewayDevice:1</deviceType> <friendlyName>Netopia SmartModem</friendlyName> <manufacturer>Motorola</manufacturer> <manufacturerURL>http://www.motorola.com</manufacturerURL> <modelDescription>Netopia SmartModem</modelDescription> <modelName>Motorola 3347-02</modelName> <modelNumber>3347-02</modelNumber> <modelURL>http://www.motorola.com</modelURL> <serialNumber>158000573216</serialNumber> <MACAddress>00:24:c9:91:6b:20</MACAddress> <UDN>uuid:upnp-InternetGatewayDevice-1_0-_0-0024c9916b20</UDN> <UPC>00000-00001</UPC> -<iconList> -<icon> <mimetype>image/gif</mimetype> <width>16</width> <height>16</height> <depth>8</depth> <url>/igd_icon.gif</url> </icon> </iconList> -<serviceList> -<service> <serviceType>urn:schemas-upnp-org:service:Layer3Forwarding:1</serviceType> <serviceId>urn:upnp-org:serviceId:L3Forwarding1</serviceId> <SCPDURL>/l3f_scpd.xml</SCPDURL> <controlURL>/l3f_ctrl</controlURL> <eventSubURL/> </service> </serviceList> -<deviceList> -<device> <deviceType>urn:schemas-upnp-org:device:WANDevice:1</deviceType> <friendlyName>Netopia SmartModem</friendlyName> <manufacturer>Motorola</manufacturer> <manufacturerURL>http://www.motorola.com</manufacturerURL> <modelDescription>Netopia SmartModem</modelDescription> <modelName>Motorola 3347-02</modelName> <modelNumber>3347-02</modelNumber> <modelURL>http://www.motorola.com</modelURL> <serialNumber>158000573216</serialNumber> <MACAddress>00:24:c9:91:6b:20</MACAddress> <UDN>uuid:upnp-WANDevice-1_0-_0-0024c9916b20</UDN> <UPC>00000-00001</UPC> -<iconList> -<icon> <mimetype>image/gif</mimetype> <width>16</width> <height>16</height> <depth>8</depth> <url>/igd_icon.gif</url> </icon> </iconList> -<serviceList> -<service> <serviceType>urn:schemas-upnp-org:service:WANCommonInterfaceConfig:1</serviceType> <serviceId>urn:upnp-org:serviceId:WANCommonIFC1</serviceId> <SCPDURL>/wcic_scpd.xml</SCPDURL> <controlURL>/wcic_cont</controlURL> <eventSubURL/> </service> </serviceList> -<deviceList> -<device> <deviceType>urn:schemas-upnp-org:device:WANConnectionDevice:1</deviceType> <friendlyName>Netopia SmartModem</friendlyName> <manufacturer>Motorola</manufacturer> <manufacturerURL>http://www.motorola.com</manufacturerURL> <modelDescription>Netopia SmartModem</modelDescription> <modelName>Motorola 3347-02</modelName> <modelNumber>3347-02</modelNumber> <modelURL>http://www.motorola.com</modelURL> <serialNumber>158000573216</serialNumber> <MACAddress>00:24:c9:91:6b:20</MACAddress> <UDN>uuid:upnp-WANConnectionDevice-1_0-_0-0024c9916b20</UDN> <UPC>00000-00001</UPC> -<iconList> -<icon> <mimetype>image/gif</mimetype> <width>16</width> <height>16</height> <depth>8</depth> <url>/igd_icon.gif</url> </icon> </iconList> -<serviceList> -<service> <serviceType>urn:schemas-upnp-org:service:WANIPConnection:1</serviceType> <serviceId>urn:upnp-org:serviceId:WANIPConn1</serviceId> <SCPDURL>/wipc_scpd.xml</SCPDURL> <controlURL>/wipc_cont</controlURL> <eventSubURL/> </service> -<service> <serviceType>urn:schemas-upnp-org:service:WANPPPConnection:1</serviceType> <serviceId>urn:upnp-org:serviceId:WANPPPConnection</serviceId> <SCPDURL>/wpppc_scpd.xml</SCPDURL> <controlURL>/wpppc_cont</controlURL> <eventSubURL/> </service> -<service> <serviceType>urn:schemas-upnp-org:service:WANPOTSConnection:1</serviceType> <serviceId>urn:upnp-org:serviceId:WANPOTSConnection</serviceId> <SCPDURL>/wpc_scpd.xml</SCPDURL> <controlURL>/wpc_cont</controlURL> <eventSubURL/> </service> </serviceList> <presentationURL>/</presentationURL> </device> </deviceList> <presentationURL>/</presentationURL> </device> -<device> <deviceType>urn:schemas-upnp-org:device:LANDevice:1</deviceType> <friendlyName>Netopia SmartModem</friendlyName> <manufacturer>Motorola</manufacturer> <manufacturerURL>http://www.motorola.com</manufacturerURL> <modelDescription>Netopia SmartModem</modelDescription> <modelName>Motorola 3347-02</modelName> <modelNumber>3347-02</modelNumber> <modelURL>http://www.motorola.com</modelURL> <serialNumber>158000573216</serialNumber> <MACAddress>00:24:c9:91:6b:20</MACAddress> <UDN>uuid:upnp-lan_dev_0-0024c9916b20</UDN> <UPC>00000-00001</UPC> -<iconList> -<icon> <mimetype>image/gif</mimetype> <width>16</width> <height>16</height> <depth>8</depth> <url>/igd_icon.gif</url> </icon> </iconList> -<serviceList> -<service> <serviceType>urn:schemas-upnp-org:service:LANHostConfigManagement:1</serviceType> <serviceId>urn:upnp-org:serviceId:LANHostConfigManagement1</serviceId> <SCPDURL>/lhcm_scpd.xml</SCPDURL> <controlURL>/lhcm_cont</controlURL> <eventSubURL/> </service> </serviceList> <presentationURL>/</presentationURL> </device> </deviceList> <presentationURL>/</presentationURL> </device> </root>

APC

• Junior medlem
  • **
« Svar #5 Dato: 29 Januar 2012, 18:03:42 pm »
Jeg glemte
IP  192.168.1.101  (ikke som før skrevet .6)
Default 192.168.1.1

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #6 Dato: 01 Februar 2012, 06:48:46 am »
Hej igen APC

Den er ikke til at gennem skue da det er XML kode.

Den IP adresse der ender på 101, er det server adressen?

/Hjalmar

APC

• Junior medlem
  • **
« Svar #7 Dato: 01 Februar 2012, 17:22:18 pm »
Hej Hjalmar

1000 tak for hjælpen. Det virker nu. Ja 101 er ip adressen.

Jeg sendte linket til TDC. Herefter kom det til at virke.
Jeg tror takken også gælder TDC da det først var efter denne link det kom til at virke

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #8 Dato: 01 Februar 2012, 23:24:23 pm »
Hej APC

Det var jo dejligt.

Var det det link jeg sendte dig 26 januar der hjalp dig?

/Hjalmar